بازگشت دوباره قرنطینه‌ها در کشور

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با اشاره به سرعت شیوع امیکرون افزود: پیشنهاد ما این است برای یک ماه محدودیت‌های کرونایی اعمال شود.
تصویر بازگشت دوباره قرنطینه‌ها در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا جماعتی، روز یکشنبه در نشست کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در بیمارستان قلب شهید رجایی، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۸۹ کشور دنیا اعلام اومیکرون را داشتند و سازمان جهانی بهداشت هم این موضوع را اعلام کرد، ما هم باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: نکاتی که روی آن تاکید داریم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همان جدیت قبل است و همان اقداماتی که در پیک‌ها داشتیم باید با همان جدیت رعایت کنیم. دوم اینکه محدودیت‌ها و قرنطینه‌هایی که وجود داشت، مجدداً اعمال شود.

جماعتی افزود: توصیه ما این است که قرنطینه‌ها را دوباره و حداقل برای چهار هفته بازگردانیم و اجرا کنیم. زیرا اگر قرار باشد پیک اومیکرون در کشور ایجاد شود، با توجه زمان شیوع تندی که ویروس دارد، احتمال دارد که طی چند هفته آینده ما شاهد این پیک خواهیم بود.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: قرنطینه‌ها درباره مدارس، دانشگاه‌ها، کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها و مجامعی که بیش از ۱۰ نفر در آن مکان‌ها حضور دارند، اعمال شود. زیرا بحث جدی است و اگر این اقدامات را انجام ندهیم، احتمالاً طی سه تا چهار هفته آینده شاهد پیک اومیکرون در کشور خواهیم بود.

منبع: مهر

376180