آبله میمون در این کشور کودکان را درگیر کرد

دو کودک در آمریکا به آبله میمون مبتلا شدند.
تصویر آبله میمون در این کشور کودکان را درگیر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) اعلام کرد یکی از این دو، کودک نوپایی در کالیفرنیا و دیگری نوزادی است که ساکن آمریکا نیست، اما در واشینگتن دی‌سی پایتخت آمریکا مبتلا به آبله میمونی تشخیص داده شده است.

این کودکان حال عمومی خوبی دارند و تحت درمان هستند. چگونگی دچار شدن این کودکان به ویروس آبله میمونی در دست برررسی است، اما مقامات گمان می‌کنند انتقال ویروس از طریق سرایت خانگی انجام شده است.

جزئیات بیشتری درباره این دو مورد بیماری منتشر نشده است.

آبله میمونی در بخش‌هایی از آفریقا شیوع آندمیک یا بوم‌گیر دارد، اما امسال بیش از ۱۵۰۰۰ مورد این بیماری در کشورهایی که سابقه شیوع آن را ندارند، گزارش شده است. اغلب موارد بیماری در آمریکا و اروپا در مردان دارای آمیزش جنسی با مردان رخ داده است، گرچه مقامات بهداشتی تاکید می‌کنند که هر کسی می‌تواند به ویروس بیماری مبتلا شود.

مقامات بهداشتی در آمریکا می‌گویند علاوه بر این دو مورد بیماری در کودکان، از ابتلای دست کم هشت زن در میان بیش از ۲۸۰۰ مورد شناسایی‌شده آبله میمونی در این کشور مطلع هستند.

کارشناسان می‌گویند انتشار ویروس بیماری از طریق تماس شخصی نزدیک و نیز از طریق حوله و ملحفه رخ می‌دهد. به عبارتی سرایت بیماری می‌تواند در خانه‌ها احتمالا از طریق تماس درازمدت یا شدید رخ دهد.

در اروپا دست کم شش مورد آبله میمونی در میان کودکان ۱۷ ساله و کم‌سن‌تر گزارش شده است.

این هفته در هلند گزارشی درباره پسری بستری‌شده در بیمارستانی در آمستردام منتشر شد که ۲۹ دانه برجسته پوستی به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای در سراسر بدنش پراکنده بود. آزمایش‌ها او را مبتلا به آبله میمونی نشان داده‌اند و پزشکان می‌گویند نمی‌توانند چگونگی سرایت ویروس بیماری به او را تعیین کنند.

عفونت‌های آبله میمونی در آفریقا در کودکان شایع‌تر بوده‌اند و پزشکان متوجه میزان بالاتر موارد شدید بیماری و مرگ در میان کودکان کمسن شده‌اند.

یک دلیل ممکن است این باشد که بسیاری از افراد در سنین بالاتر در آفریقا در دوران کودکی واکسن آبله زده‌اند که احتمالا تاحدی از آنها در برابر آبله میمونی هم محافظت می‌کند. واکسیناسیون آبله حدود ۴۰ سال پیش پس از اعلام ریشه‌کنی آن متوقف شد.

منبع: همشهری آنلاین

406950