مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

متفکر آزاد خبر داد؛

مجلس دو هفته تعطیل است!

عضو هیات رئیسه مجلس از تعطیلی دو هفته‌ای جلسات علنی مجلس از روز شنبه 27 شهریور ماه تا یکشنبه یازدهم مهر ماه خبر داد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: به منظور توجه بیشتر به اصل مهم دیپلماسی اقتصادی با پیگیری‌هایی که داشتیم کمیته دیپلماسی اقتصادی را در کمیسیون امنیت ملی تشکیل دادیم.
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پرسون:

برای سنجش عملکرد دولت یک سال زمان نیاز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قضاوت‌های زودهنگام و منفی در خصوص عملکرد تیم دولت به فضاسازی شباهت دارد؛ برای مشاهده نتایج اقدامات کابینه باید یک سال صبر کرد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص بحث کمبود واکسن در کشور ، گفت: کمبود واکسن به وزارت بهداشت مربوط است نه کمیسیون .کمیسیون بهداشت ۱۰ روز می‌شود که تعطیل است. ما بعد از انتخاب وزرا مسافرت رفتیم.
عضو هیات رئیسه مجلس ضمن تاکید بر تاثیرات مخرب بر اقتصاد کشور با چاپ پول بی پشتوانه توسط دولت دوازدهم، گفت‌: دولت روحانی در سه ماهه نخست امسال اقدام به چاپ 55 هزار میلیارد تومان پول بی‌پشتوانه کرده است تا از این طریق کسری بودجه خود را جبران کند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی در رابطه با ابهاماتی که در برخی مصاحبه‌های تنظیمی از سوی نمایندگان محترم مجلس در خصوص جزییات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت وجود داشت، توضیحاتی را ارائه کرد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که وزارت خارجه وزارت برجام نیست، اظهار کرد: باید وزارت خارجه با قدرت و براساس اصول عزت، مصلحت و حکمت و بدون رودربایستی از جبهه مقاومت حمایت کند.
گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی، در دستور هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس این هفته با حضور وزرای بهداشت و علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را در دستورکار کمیسیون قرار خواهند داد..
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تصمیم‌گیری درخصوص FATF نباید سیاسی و جناحی باشد، گفت: جانبداری جناحی در خصوص FATF، ابتکار عمل را به دست غربی‌ها می‌دهد.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه انتظار می رود وزرای دولت از طریق روش های نوین و فوری بن بست های موجود در حل مشکلات کشور را بشکنند، گفت: علت بسیاری از مشکلات موجود بن بست هایی است که در آن باقی مانده ایم
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخاب اسلامی برای ریاست سازمان انرژی اتمی حاوی پیامی است که این سازمان مرتبط با انرژی است و سیاسی و امنیتی نیست.
با اتمام دوران صدارت 8 ساله دولت روحانی خیل تخلفات زیرپوستی دولت روز به روز عیان تر می شود و این بار پرده از اشتباهات محمد باقر نوبخت برداشته شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت و گو پرسون مطرح کرد؛

مجلس باید حاشیه‌سازی‌ها و لابی‌گری‌های منفی را به صفر برساند

آنچه که منفی و حاشیه است این است که عده‌ای بخواهند از این موارد استفاده کنند، کنار وزرای پیشنهادی باشند و یا بخواهند به نمایندگان مجلس وعده و وعیدهایی بدهند که خوشبختانه از ابتدا ورودشان به مجلس منع شد و نمایندگان به دنبال چنین مسائل و حواشی نیستند.