مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

متأسفانه مدیران ما در زمینه برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های دولتی، مدیران ضعیفی هستند و برای این‌که بر حوزه مدیریتی خود تسلط و اشراف داشته باشند، صفر تا صد کارهای تصدی‌گری را تحت کنترل و مدیریت خود می‌گیرند در صورتی که اگر مدیران ما مدیران توانمندی باشند چنین کارهایی را واگذار می‌کنند و خودشان بیش‎تر بحث برنامه‌ریزی و نظارت را دنبال می‌کنند و این کاری است که باید در دولت سیزدهم انجام شود.
گزینه پیشنهادی وزارت ورزش:

برای گرفتن رأی اعتماد سوءاستفاده نمی کنم!

حمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در پیامی بیان کرد از هیچ شخص یا نهادی نخواسته‌ام برای این انتخاب و اخذ رای اعتماد، از ظرفیت وزارت ورزش و جوانان و نهادهای تابعه سوء استفاده شود.
روز شنبه در صحن علنی مجلس آغاز می شود؛

بررسی صلاحیت وزرا با اعلام گزارش نخستین وزیر پیشنهادی

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در روز شنبه ۳۰ مردادماه جلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزرا خواهند داشت و دستور کار مجلس در این روز با بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آغاز می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

مؤلفه‌های مدنظر مجلس برای دادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی

برنامه وزرای پیشنهادی دولت باید بر اساس اسناد بالادستی، قابل پایش و امتیازدهی و در کوتاه مدت و بلند مدت مشخص باشد، کلی‌گویی و کپی برنامه‌های دیگر نباشد یا به اصطلاح امروزی برنامه برای برنامه نباشد و از همه مهم‌تر فردی که بناست این برنامه را اجرا کند تحول گرا باشد، با سختکوشی، پرکاری و با اصلاح فرایندهای غلط و مردمی بودن به معنای واقعی، موضوعات را دنبال کند تا در یک بازه کوتاه‌مدت بخشی از مشکلات اصلی مردم برطرف شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

عدم حمایت دولت روحانی در ریشه کردن ویروس کرونا

نماینده مردم کلیبر در مجلس گفت: در بدو ورود کرونا به کشور دولت روحانی حمایت های ویژه ای را در بحث تخفیف در عوارض، مالیات، اجاره بها انجام نداد و نان آوران خانه را به مشقت انداخت.
جعفر قادری عضو کمیسیون کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۰ باید در اولین فرصت اصلاح شود.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه به استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ابلاغ شده تا در صورت حضور اتباع افغانستان در مرز‌ها آن‌ها را به کشور خود برگردانند، گفت: نیرو‌های مستقر در مرز برابر ابلاغیه‌های صادره مانع ورود احتمالی مردم عزیز افغانستان خواهند شد.
بسیاری از وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم کسانی هستند که در یکی از دولت‌های احمدی نژاد دارای سمت بودند و یا از همکاران ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه بودند که این امر باعث تردید مجلس برای دادن رای اعتماد به این افراد شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: جبران خلاء ها، جلوگیری از خاموشی ها، آینده نگری برای تولید انرژی در مصارف خانگی، صنعتی و همچنین فراهم کردن شرایط برای صرفه جویی و غیره از جمله موضوعات مطرح شده از سوی وزیر پیشنهادی نیرو بود.
احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش و نماینده تهران در مجلس از ارجاع شکایت خود از حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد.
برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود؛

شنبه؛ رئیس جمهور به مجلس می رود

نایب رئیس قوه مقننه از حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در جلسه روز شنبه مجلس خبر داد.