مراعات «اخلاق اسلامی» در مناظره اول

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یک مقدار جزیی‌تر و متناسب با مشکلات و دغدغه‌های مردم صحبت کنند و فقط کلی‌گویی نکنند.

تصویر مراعات «اخلاق اسلامی» در مناظره اول

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جا دارد از صدا و سیما و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تشکر کنم، چرا که در اولین مناظره انتخاباتی، اخلاق اسلامی کاملاً مراعات شد و این مسئله بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران، دموکراسی و مردم سالاری دینی مورد توجه اساسی است و باید به دنیا نشان دهیم که مناظرات انتخاباتی ما با بسیاری از کشورهای مدعی غرب و آمریکا فرق دارد. خوشبختانه آداب و اخلاق اسلامی در اولین مناظره انتخاباتی مراعات شد که امیدواریم در مناظرات بعدی هم اینگونه باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته انتظار مردم آن است که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یک مقدار جزیی‌تر و متناسب با مشکلات و دغدغه‌های مردم صحبت کنند و فقط کلی‌گویی نکنند.

وی ادامه داد: در مناظره اول، بیشتر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری کلیاتی درباره آسیب‌ها و مشکلات کشور و راهکارهایی را هم برای رفع مشکلات ارائه کردند. البته شاید اقتضای مناظره اول این بود که کاندیداها بیشتر به مسائل کلی بپردازند تا فضا دستشان بیاید و قطعاً در ادامه انتظار از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آن است که یک مقدار جزئی‌تر به دغدغه‌های مورد توجه مردم و راهکارهای خود برای رفع مشکلات بپردازند.

اخلاقی تصریح کرد: امروز مردم درگیر یکسری از مشکلات معیشتی هستند و بنابراین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید دغدغه‌های اصلی‌تری را در برنامه‌های انتخاباتی خود مطرح کنند. از سوی دیگر کاندیداها باید از جنبه شعاری پرهیزی کنند، چرا که آنقدر هوش و درک مردم زیاد است که به خوبی تشخیص می‌دهند که کدام بحث‌ها شعاری است و کدام کارشناسی‌تر است. امیدوارم در مناظرات بعدی انتخابات اظهارات کارشناسی نامزدها تقویت شود.

منبع: خبرگزاری مهر

683081