قالیباف از اظهارات روحانی و ظریف انتقاد کرد

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام بود، گفت: خجالت هم خوب چیزی است؛ وقتی ترامپ از برجام رفت، نشست خبری گرفتن و گفتند چند هفته تصمیم می‌گیریم و شد چند ماه، ولی کاری نکردند.
تصویر قالیباف از اظهارات روحانی و ظریف انتقاد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که صبح امروز به منظور دیدار با مراجع عالیقدر و آیات عظم قم وارد این شهر شده بود، بعد از چند دیدار، پیش از ظهر وارد جهت اقامه نماز ظهر و عصر وارد مسجد امیرالمؤمنین (ع) شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

قالیباف در سخنرانی خود پیش از اذان ظهر با اشاره به اهمیت مدیریت قوی در اداره کشور، گفت: به خاطر دارید که زمانی را گذراندیم که کرونا شیوع پیدا کرده بود و روزانه بیش از ۷۰۰ تن از هموطنان خود را از دست می‌دادیم. زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد و در کنار مجلس دوازدهم قرار گرفت توانستند ریل و رویکرد کشور را نسبت به دوره قبل از آن تغییر دهند و در مسیر درستی قرار گرفتند، اما مشیت الهی اینگونه شد که سیدالشهدای خدمت را از دست دادیم.

توانستیم کشور را در ریل درست خود قرار دهیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه دوران آشنایی من و شهید رئیسی به دوران مبارزات پیش از انقلاب باز می‌گردد، گفت: برادری و همکاری خود را ادامه دادیم و اوج آن در مسائل سیاسی و مدیریتی کشور در سال‌های اخیر بود که توانستیم کشور را در ریل درست خود قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به قرارگیری در آستانه هشتم تیر ماه و برگزاری انتخابات، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، امام (ره) و خون شهدا، مردم توانسته‌اند بر سرنوشت خود حاکم باشند و امروز ما برای مهم‌ترین و حساس‌ترین پست و مسئولیت کشور یعنی مدیریت اجرایی در قوه مجریه تصمیم گیری می‌کنیم.

قالیباف ادامه داد: این جایگاه، بالاترین جایگاه اجرایی کشور بوده و تمشیت تمام امور کشور در اینجا تعیین تکلیف می‌شود از این رو تکلیف اساسی و الهی بر گردن ما است. مجلس در رأس امور است و قطعا قوانینی که وضع می‌کند مهم است، اما اگر قانونی تصویب بشود و اجرا نشود یک کاغذ بیش نیست.

رئیس جمهور آینده باید برنامه هفتم را مسیر کار خود قرار دهد

این نامزد انتخاباتی در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه هفتم توسعه، بیان داشت: هر رئیس جمهوری که با انتخاب مردم روی کار بیاید باید برنامه هفتم را مسیر کار خود قرار دهد. برخی این روز‌ها می‌گویند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مانع کار شده است و خجالت هم نمی‌کشند. به خاطر بیاورید زمانی که ترامپ برجام را پاره کرد، دولت وقت چه کرد. یک نشست خبری گذاشت و یک هفته به آن‌ها فرصت داد تا به برجام بازگردند و وقتی این اتفاق نیفتاد این زمان را برای یک ماه، چند ماه و یک سال تمدید کردند، اما باز هم اتفاقی نیفتاد و مملکت بلاتکلیف مانده بود.

قانون راهبردی کشور را از بلاتکلیفی درآورد

وی افزود: با صراحت می‌گویم آن زمان عضو شورای عالی امنیت ملی و رئیس مجلس شورای اسلامی بودم، در این شورا به ریاست آقای روحانی رئیس جمهور وقت، مصوبه‌ای داشتیم که در بند ۷ آن مجلس را ملزم کرده بودند برای حل این مشکل، قانونی به تصویب برساند تا دست مذاکره کنندگان باز باشد که این موضوع در عرف بین الملل طبیعی است چنانچه وقتی از رئیس جمهور آمریکا هم مطلبی خواسته می‌شد می‌گفت دست من نیست و کنگره باید برای آن تصمیم گیری کند.

‌قالیباف اضافه کرد: این قانون با دقت و درایت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که رهبر معظم انقلاب درباره آن فرمودند این قانون راهبردی بود و کشور را از بلاتکلیفی درآورد. اما باز هم می‌شنویم برخی می‌گویند این قانون مانع بوده است در حالی که در این قانون آمده زمانی که طرف مذاکره کننده به تعهدات خود عمل می‌کند چرا ما باید به تعهدات خود پایبند باشیم و حق ملت خود را نادیده بگیریم.

عضویت ایران در پروتکل الحاقی داوطلبانه بود

این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در پروتکل الحاقی داوطلبانه بود، عنوان کرد: طرف غربی می‌خواست این کار داوطلبانه را برای ما اجباری کند و انتفاع اقتصادی را نیز از ما بگیرد که این انصاف نیست. آن‌ها می‌گفتند اگر از NPT خارج شویم، جنگ می‌شود که ما این کار را کردیم، اما آیا جنگ شد؟ آیا وقتی غنی سازی را به ۲۰ درصد و بعد به ۶۰ درصد افزایش دادیم جنگ شد؟ همه این نگاه‌ها به دلیل ضعف و ایمان نداشتن آن‌ها به سنت‌های الهی و فلسفه انقلاب اسلامی است که ریشه در مکتب اهل بیت (ع) دارد. خداوند بر اساس این مکتب به مردم وعده پیروزی داده است.

باید بدانید مذاکره یک روش مبارزه است

وی افزود: آن زمان روزی ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شد که این میزان امروز به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت رسیده است. آن زمان البته درباره موافقت من با مذاکره نقد هم می‌شد بله من با مذاکره موافق بودم، اما تأکید کردم باید بدانید مذاکره یک روش مبارزه است، اما به این موضوع هم توجه نکردند. یک کاسب وقتی مشتری بدحساب دارد یا با او معامله نمی‌کند و یا آنقدر دقیق قرارداد را می‌نویسد تا کلاهش را نبرد. ما باید بدانیم امروز با دشمن و صداقت آمریکایی که همه آن تقلب، زور و ستم است روبرو هستیم، اما شما اعتماد کردید و نتیجه این شد که همان آمریکایی‌ها کاغذ قراردادتان را پاره کردند.

قالیباف با بیان اینکه قطعا به دنبال رفع تحریم خواهیم بود، عنوان کرد:، اما قطعا بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، اقدامات پایاپای را دنبال می‌کنیم و گام به گام پیش می‌رویم. در نهایت نیز باید انتفاع اقتصادی شامل ملت ایران شود و آمریکایی‌ها باید بدانند در غیر این صورت هیچ اقدامی برای مذاکره با آن‌ها نخواهیم کرد.

دارایی‌ها و ثروت‌های بزرگی در کشور داریم

این نامزد انتخاباتی در ادامه با اشاره به اینکه رفع تحریم‌ها در برنامه دولت چهاردهم خواهد بود، اما در کنار آن خنثی سازی تحریم را نیز پیش می‌گیریم، یادآور شد: بیش از ۳۰ سال است کشور در دست شما بوده است، اما درست مدیریت نکردید. ما سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال از ظرفیت‌های قطعی کشور را از دست می‌دهیم در حالی که با مدیریت قوی می‌توانیم از آن استفاده کنیم. ما دارایی‌ها و ثروت‌های بزرگی در کشور داریم، اما همه را هدر می‌دهیم.

وی به دوره‌های مختلف خدمت خود در جایگاه هوافضا، نیروی هوایی، نیروی انتظامی و شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شما در هیچ کدام از این دوران‌ها ندیدید که من درخواست اعتبار یا اختیار کنم و آن‌ها را شرط کار کردن قرار دهم. شما به شمال و جنوب اتوبان کرج بنگرید که در بالای آن هوافضا و در جنوب آن صنعت ایران خودرو قرار دارد.

در ودعه صادق شجاعت در تصمیم‌گیری داشتیم

قالیباف یادآور شد: موفقیت کشورمان در عملیات «وعده صادق» در برابر گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و ۶ لایه پدافندی ناتو که اجازه حرکت یک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی را نمی‌دهد به دلیل این بود که شجاعت در تصمیم گیری و مدیریت صحیح را داشتیم. زمانی برای یک رزمایش روی موشک خود نوشتیم مرگ بر اسرائیل که آقایان می‌گفتند این را نشان ندهید که باعث تحریم می‌شود.

این نامزد انتخاباتی در ادامه تصریح کرد: اگر دشمن به خاک کشور ما تجاوز کرد باید بداند که از همه این لایه‌های پدافندی و گنبد آهنین با بیش از ۲۵۰ موشک عبور خواهیم کرد و بعد از گذر از مسجد الاقصی به مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی آن‌ها اصابت خواهیم کرد که دیدید شبکه‌های خبری شان چگونه این لحظات را به صورت زنده پخش می‌کردند که ایرانیان خارج از کشور که حتی شاید دل خوشی هم از کشور نداشته باشند با دیدن این صحنه‌ها اشک شوق ریختند و به کشورشان افتخار کردند.

رویکرد شهید رئیسی را دنبال خواهیم کرد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما رویکرد شهید رئیسی را دنبال خواهیم کرد و بر روی ریلی قرار خواهیم گرفت که دولت سیزدهم و مجلس یازدهم آن را بنا گذاشت، عنوان کرد: ما نشان می‌دهیم در حوزه دیپلماسی چگونه می‌توان حق را از دشمنی که به دنبال حق خوری است بگیریم و همچنین با اجرای برنامه هفتم نشان خواهیم داد با تکیه بر ظرفیت جوانان می‌توانیم خنثی سازی تحریم را نیز دنبال کنیم.

آقایان می‌گویند به ما اجازه ندادند کار کنیم

قالیباف در ادامه تصریح کرد: امروز آقایان می‌گویند به ما اجازه ندادند کار کنیم و جلوی ما را گرفتند. آیا الان زبان باز کرده اید و می‌گویید؟ آن روز که در پست و مسئولیت خود بودید، این را می‌گفتید و خداحافظی می‌کردید، اما تا آخر ایستادید و منافع خود را بردید بعد می‌گویید مانع کار شما شده بودند و اکنون می‌خواهید باز هم به عرصه بازگردید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: ما مسیر انقلاب را پیش می‌بریم و جبهه انقلاب را موفق می‌کنیم.

منبع: دانشجو

693775