مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

مهمترین اخبار

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس برگزار و با پایان شمارش آرا نمایندگان بسیاری از حوزه های انتخابیه هم مشخص شدند و در برخی از حوزه ها نیز انتخابات به دور دوم کشیده شد.
این روزها بحث درباره اینکه چه کسی رییس مجلس آینده خواهد شد، شدت گرفته است. در این میان گزینه‌هایی مطرح هستند که هر کدام تا اندازه ای شانس جلوس بر کرسی ریاست را دارند.
«هجمه، حمله، تخریب، تسویه حساب» اینها مفاهیمی است که تندروها در ادبیات سیاسی ایران باب کرده‌اند و هر زمان که چه در قدرت بوده‌اند و چه نبوده‌اند این رویکرد را اتخاذ کردند تا به هر نحوی طرف مقابل را چه از جریان رقیب یا میانه باشد و چه از جریان خودی از میدان به در کنند.
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت‌های مکرر دشمنان برای تحریم انتخابات ۱۴۰۲ توسط مردم اظهار کرد: با وجود امکاناتی که دشمن برای کوبیدن ایران و کم رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای در اختیار رسانه‌های خود قرار داده بود، مردم در روز ۱۱ اسفند لبیک گویان به فرمان حضرت آقا، پای صندوق‌های رای حضور یافتند و این حضور بی نظیر بود.
نماینده منتخب مردم نجف آباد در مجلس شوارای اسلامی گفت: جای تأسف است که برخی از افرادی که موفق به پیروزی در انتخابات نشدند، حرف‌هایی می‌زنند که رسانه‌های غربی آن صحبت‌ها را برجسته می‌کنند؛ این افراد باید در صحبت‌های خود دقت کنند و حرفی نزنند که به نظام، کشور و اعتماد مردم ضربه وارد شود.
با توجه به ورود تعداد بیشتری از این عناصر به مجلس که از قضا رادیکال‌ترین آنان نیز هستند، این احتمال وجود دارد که مجلس دوازدهم گام‌های بلندی در مسیر سخت‌گیری‌های اجتماعی بردارد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و دستگاه‌های تابع قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله بانک مرکزی را مجاز کرد ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو به نرخ ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی، دارو و مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی اقدام کنند.
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب رسید؛

تأمین و مدیریت بودجه‌ ۴ وزارتخانه با اعطای مجوز به سازمان برنامه و بودجه

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به سازمان برنامه و بودجه مجوز دادند تا بتواند برخی محدودیت‌های بودجه‌ای در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو را تأمین و مدیریت کند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بحثی بر روی کاهش ساعت کار ادارات به میزان ۴۰ ساعت در هفته وجود ندارد و عمده بحث بر سر تعیین روز تعطیلی بین پنج‌شنبه و شنبه است که نظر ما بر روی تعطیلی پنج‌شنبه است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تذکر حضرت آقا، خطاب به کسانی بود که اینگونه موضع‌گیری‌ها و حرف‌هایشان، موجب تلخ شدن شیرینی انتخابات پرشور، در کام مردم می‌گردد. دعواهای ناصواب نمایندگان، کام مردم را تلخ می‌کند.
گزارش ریزش یا افزایش رأی ۱۰۳ نماینده فعلی در انتخابات مجلس دوازدهم

رکوردزنی قالیباف در فاصله ۴ سال / تاجگردون با رأی بیشتر به پارلمان بازگشت

از میان ۱۰۳ نماینده فعلی مجلس که در مجلس دوازدهم ابقا شدند، ۷۳ نماینده با ریزش رأی و ۳۰ نماینده دیگر با افزایش رأی همراه بوده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اینکه بیایم هنوز از راه نرسیده و کار نکرده، فردی را نقد کنیم که کارهای زیادی انجام داده است، منطقی نیست؛ افرادی که به قالیباف نقد می‌کنند، کجای مملکت را توانسته‌اند درست کنند؟
رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان در پیامی به همتایان خود در کشورهای اسلامی تاکید کرد که مسلمانان جهان می‌توانند با وحدت و یکپارچگی در ماه پرفضیلت رمضان گام مهمی در راه آزادی قدس شریف بردارند.