گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

عجیب ترین چشمه آب گرم در جهان، چشمه گرند پریسماتیک می باشد. این چشمه در طی گدازه های آتشفشانی در یلواستون در منطقه ی کوهستانی وایومینگ واقع در ایالات متحده ی آمریکا به وجود آمده است. در چشمه گرند پریسماتیک باکتری هایی علاقه مند به گرما وجود دارند که تحت تأثیر گرادیان دمای رواناب و نسبت کلروفیل به کاراتنوئید تغییر رنگ پیدا می کنند.
خط فارسی و عربی در دنیای بیرون از خاستگاه ‌آن‌ها معمولا از یکدیگر تشخیص و تمییز داده نمی‌شوند و واکنش‌های زیادی در داخل ایران برانگیخته شد.
تالاب چووک، که قبلاً آتول تروک نام داشته، قسمتی از جزیره مرجانی است.شهر Weno در جزیره Moen به عنوان پایتخت جزیره مرجانی و همچنین به عنوان مرکز ا لت عمل می کند و با 13700 نفر بزرگترین شهر در FSM است.
کوه صفه از جمله کوه های رشته کوه زاگرس است که در شهر اصفهان قرار دارد و با بیشتر کوه ها تفاوت دارد. ارتفاع کوه صفه از سطح دریا 2257 متر است. این کوه در جنوب شهر اصفهان در جنوب تقاطع بزرگراه شهید اقارب پرست و شهدا صفه واقع شده است. تپه های کوه صفه دارای خاک قرمز رنگی هستند که زیبایی خاصی را به آن داده است.
هیأت وزیران در راستای گسترش به منظور هرچه بیشتر آثار فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی صنعت گردشگری کشور، آیین نامه اجرایی مربوط به زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق گردشگری را به تصویب رساند..
یک پایگاه آمریکایی فعال در زمینه بازاریابی و خرید، اسامی رمانتیک‌ترین شهرهایی را که در ولنتاین پذیرای بیشترین زوج‌ها خواهند بود اعلام کرد.
کویر لوت که به طور گسترده با نام دشت لوت شناخته می‌شود، کویر نمکی بزرگی است که در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان ایران واقع شده است. یک نقطه میراث جهانی یونسکو است. این منطقه اغلب بالاترین دمای سطح زمین را تجربه می‌کند: دمای ۷۰.۷ درجه سانتی‌گراد.
درحالی‌که تهران و ۴۱ شهر دیگر دوباره قرمز شده‌اند و هشدارها درباره فراگیر شدن سویه "اُمیکرون" کرونا در کشور تشدید شده است، بسیاری از استان‌ها پس از چهار روز برگزاری نمایشگاه گردشگری به این پیش‌بینی رسیده‌اند که نوروز پرسفری در پیش داشته باشند.
دو حرکت اشتباه در مساله آزادسازی سواحل «شمال» باعث شده‌است که تمرکز روی مسائل فرعی جایگزین حل مساله اصلی شود. مالکیت بخش زیادی از مراکز اقامتی، تفریحی و توریستی در استان‌های شمالی در اختیار دستگاه‌های مختلف از هر سه قوه شامل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها و کلیه نهادهایی است که از منابع عمومی استفاده می‌کنند؛ به‌طوری‌که «محرومیت عموم توریست‌ها از خدمات این مراکز» باعث شده است امکان «سفر در استطاعت» برای نیمی از خانوارها سلب شود و به‌خاطر «هزینه‌های گران اقامت» ۵۵درصد مسافران مجبور به سفر ناقص - بدون اقامت شبانه- شوند.
توجه ویژه گردشگران ایرانی و خارجی سبب شده تا جزیره کیش تبدیل به یکی از لاکچری‌ترین تفریحگاه‌های کشور شود؛ در اصل همین نگاه ویژه تمامی اتفاقات خوب این جزیره را رقم زده است که نظیر آن، ساخت اقامتگاه‌های لوکس و لاکچری در جزیره کیش است.
اخیرا سفری کاری به اروپا داشتم. مدیر شــرکت معروفی که پسته بسته‌بندی شده صادراتی را از ما خریداری می‌کند و از دو سال قبل دو محصول دیگر؛ خرما و زعفران را جزو سفارشات خود قرار داده، در ملاقاتی که با وی داشتم، از علاقه وافر خود برای سفر به ایران و دیدن آثار تاریخی کشور، طبیعت زیبای ایران که در فضای مجازی به گفته خودش به تهران، شیراز، اصفهان، کرمان، بم سفر کرده بود و مهمتر از آن فصل برداشت خرما، زعفران و پسته دیدار نخیلات و مزارع و باغات را جزو آرزوهای خود بیان می‌کرد.
ریگ جن منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای (تلماسه) در کویر مرکزی ایران است. این منطقه در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق قرار دارد.
جزایر گالاپاگوس در آمریکای جنوبی و نزدیکی اکوادور قرار دارد و مجموعه‌ای از جزایر کوچک و بزرگ است که به‌موازات خط استوا در اقیانوس آرام شرقی قرار گرفته‌اند. بعضی از این جزیره‌ها در نیمکره شمالی و بعضی دیگر در نیمکره جنوبی قرار دارند.