گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

لغو روادید سفرهای گروهی بین ایران و روسیه، درحالی معطل مانده که طبق گفته مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی در ایران، اجرای این برنامه از ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۳ اعتبار دارد که البته زمان آن قابل تمدید به دوره‌های مشابه است، اما از آن‌جا که امضای برنامه اجرایی، چهار سال پس از امضای موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان دو کشور، به نتیجه رسید.
پرسون معرفی می کند؛

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

ترکیه یکی از برترین کشورهای توریستی در جهان به شمار می‌آید و با توجه به این که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی برخوردار است، از نقاط مختلف جهان برای دیدن بهترین شهرهای ترکیه به این کشور سفر می‌کنند.
رییس سازمان حج خبر داد:

آغاز ثبت نام سراسری سفر سوریه

رییس سازمان حج و زیارت از پیش‌ثبت‌نام سفر زیارتی سوریه در تمام استان‌ها خبر داد.
یک کارشناس گردشگری گفت: در ایران، مسئولین همواره با آمارسازی غلط و اغراق آمیز سعی در بالا نشان دادن آمار میزان ورود گردشگران خارجی به ایران دارد و همین رویکر باعث می‌شود تا با ارائه آمار نادرست به مسئولین بالادستی موضوع برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح در راستای توسعه گردشگری هیچگاه محقق نشود.
شمال ایران که از سه استان مازندران، گیلان و گلستان تشکیل شده است به دامنه شمالی رشته‌کوه البرز گفته می‌شود. یکی از دلایل برای سفر به این منطقه خوش آب و هوا وجود دریای خزر است. این دریا در گذشته به دریای کاسپین نیز معروف بوده است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از لغو محدودیت‌های کرونایی سفر از کشورهای همسایه به ایران بر اساس جدیدترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.
یک فعال حوزه گردشگری هدف‌گذاری صورت گرفته در سند چشم‌انداز 1404 گردشگری کشور را غیرواقعی خواند که این هدف هیچ‌گاه عملی و محقق نخواهد شد.
در شهر مشهد، هتل‌های بسیاری وجود دارند که به جهت پذیرایی از زائرین ارجمند، فعالیت خود را آغاز کرده و در لِول‌های مختلف، خدمت رسانی می‌کنند. اگرچه هر یک از این هتل در جایگاه خود دارای محبوبیت هستند، اما نام برخی از آن‌ها را ممکن است بارها به عنوان پیشنهاد برای رزرو و اقامت در این شهر بشونید.
معاون گردشگری اظهار کرد: خوشبختانه امکان دریافت ویزای ایران برای گردشگران خارجی در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در حال فراهم شدن است که نام فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز در بین آن‌ها وجود دارد.
ترکیه کشوری زیباست که به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد، سالانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. دو شهر آنتالیا و وان جز پرطرفدارترین شهرهای این کشور برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود و به ‌همین ‌دلیل ما می‌خواهیم در ادامه جاذبه‌های طبیعی آن را به شما معرفی کنیم. اگر قصد شرکت در تور وان ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اگر از اهالی تهران باشید که حتما با جاهای دیدنی آن آشنا هستید. اما اگر قصد سفر به تهران را دارید، مطمئن باشید مناطق متعددی هستند که بازدید از آنها برایتان به تجربه‌ای ماندگار و فراموش‌نشدنی بدل خواهد شد.
سخنگوی گمرک اعلام کرد به دلیل محدودیت‌های کرونایی از چهارم دی به مدت ۱۵ روز ورود گردشگر از کشور‌های هم مرز به ایران ممنوع شده است.
رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد گردشگری افزود: در سال‌های اخیر اقتصاد گردشگری جز اولویت‌های دولت‌ها نبوده است و دلیل این ناکارآمدی سرکار آمدن مدیران ناکارآمد است.
جولان مافیای گردشگری ایران در وانفسای اومیکرون همچنان ادامه دارد؛

دام برای مسافران هند

تورهای مسافرتی هندوستان برای زمستان ۱۴۰۰ درحالی در ایران تبلیغ می‌شود که با مقررات جدید این کشور، مسافران اگر کامل واکسینه نشده باشند در بدو ورود باید ۱۴ روز قرنطینه شوند.
به تازگی اعلام شده عراقی‌ها با ۲۰ دلار و عمانی‌ها با ۲۵ ریال می‌توانند به ایران سفر کنند اما سوال اینجاست آیا ایرانی‌ها نیز با همین قیمت می‌توانند در داخل کشور به سفر بروند.

انتقاد محمد شریف ملک‌زاده از عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری دولت قبل؛

دولت قبل اصلا توجهی به بیکاری و مشکلات معیشتی در دوران کرونا نداشت

محمد شریف ملک‌زاده رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و رییس اتحادیه دانشگاه‌های جهان در منطقه آسیا و خاورمیانه با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری دولت قبل، گفت: هزاران نفر در بخش گردشگری ایران کار می کنند اما دولت قبل اصلا توجهی به بیکاری و مشکلات معیشتی آن ها در دوران کرونا نداشت، اما وزیر گردشگری و میراث فراهنگی دولت جدید پیگیر رفع مشکلات است.