گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

شهردار تهران در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت تسهیل گردشگری بین کشورهای اسلامی با لغو روادید از آمادگی شهرداری تهران برای انتقال تجربیات به شهرهای اسلامی خبر داد.
وزیر گردشگری گفت: ایران هراسی از ابتدای پیروزی اسلام مطرح شده، اما وقتی توریستی به ایران می‌آید، متوجه می‌شود ایران اسلامی با ایرانی که امپراتوری استکبار ترسیم می‌کند، خیلی متفاوت است.
رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: اکنون ۷۰ درصد بازار طبیعت‌گردی در اختیار غیر مجازهاست. این تورها طرفداران خود را دارند و انگیزه شرکت‌کنندگان از حضور در آنها رفتن به فضایی برای رهایی از محدودیت‌های شهری است.

خانه های قدیمی تهران همیشه از جذاب ترین بخش های تهران گردی بوده اند. از زمانی که تهران تبدیل به پایتخت رسمی اریان شد، ساختمان های مهم بسیاری در این شهر ساخته شدند.
عزت الله ضرغامی اعلام کرد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بالاخره در ستاد کرونا عضو شد، پیرو این عضویت ضرغامی از تصویب استمهال وام های گردشگری تا پایان سال خبر داد.

راهنمایان گردشگری تهران در یک گشت تخصصی به دیدن ظرفیت‌های تاریخی محله سنگلج رفتند. بناهایی که هنوز برای عموم مردم قابل بازدید نیستند و به جاذبه گردشگری تبدیل نشده‌اند.

نوع ارائه خدمات گردشگری با انجام طرح واکسیناسیون عمومی و باز شدن مراکز گردشگری باید تغییر کند تا بتوان سفرهای ایمن را تجربه کرد.حالا مردم باید برای دریافت خدمات ایمن گردشگری سختگیرتر شوند.

انجام واکسیناسیون سریع، طی شدن آخرین مراحل صدور ویزای گردشگری و عبور از شرایط حاد شهرها نشان می‌دهد ایران باید خود را برای انجام سفرهای ایمن گردشگران داخلی و خارجی آماده کند اما چگونه؟

منطقه‌ قزوین تا سال ۱۳۷۳ بخشی از استان زنجان بود و پس از آن به استان تهران ملحق شد. اما پس از سه سال و در سال ۱۳۷۶ از استان تهران هم جدا شد و استان قزوین تشکیل شد.
هم‌زمان با هفته‌ تهران از ۱۷ تا ۲۲ مهر ماه، امکان بازدید رایگان از موزه نقشه تهران برای عموم مردم و علاقه‌مندان به موضوعات حوزه اطلاعات جغرافیایی و نقشه‌های تاریخی تهران فراهم شده است.

اجرای طرح واکسیناسیون عمومی و صدور ویزای توریستی، نویدی برای فعالان گردشگری است که حالا باید خلاقیت خود را برای دوران پساکرونا به کار گیرند و در بازارهای جهانی برای جذب گردشگران رقابت کنند.