گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری حق همه مردم دنیا است و هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد، این صنعت متعلق به همه مردم دنیا است و یک دیپلماسی فعال، موثر و پایدار به حساب می‌آید.
مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: در گذشته تعداد کمی گردشگر از کشور عراق به استان آمده بودند و در این سفر فعالان گردشگری عراق اذعان داشتند که تصور نمی‌کردند تا این اندازه ظرفیت گردشگری گلستان متنوع باشد.

ایران وارد مرحله دیگری شده و با آغاز روند پذیرش گردشگران خارجی در حال آماده‌سازی برای میزبانی از مسافرانی است که دو سال پشت مرزهای ایران نشسته‌اند. اما این آمادگی چه میزان است؟

جشنواره سفرنگاری بعد از جشنواره‌های «ماکوگرام» و «دزفول‌گرام» این بار در شهرستان اردکان و با عنوان اردکان گرام برگزار می‌شود تا راویان سفر بتوانند به معرفی جاذبه‌های آن بپردازند.

رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: بازار هدف گردشگری ما بعد از چین ، روسیه است به همین دلیل در نظر داریم همانطور که در چین شروع به بازاریابی کردیم، در روسیه نیز ایران را معرفی کنیم.

قرار است سفر زیارتی، درمانی و سیاحتی عراقی‌ها به مشهد تحت پوشش تورهای گردشگری ساماندهی و انجام شود، اقدامی که منجر به حذف دلالان، مراکز غیرمجاز درمانی و اقامتی خواهد شد.

کیش یکی از جزایر خلیج فارس است که در استان هرمزگان قرار گرفته است. جزیره کیش علیرغم قدمت زیاد آن که از گذشته های دور و حتی از دوران هخامنشنیان نیز وجود داشته امروزه شهری مدرن شناخته می شود چرا که بافت شهری آن جدید و امروزی می باشد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز که هم‌اکنون به‌دلیل اجرای عملیات مرمت در بخشی از این قلعه، تعطیل است، دستور داد که با توجه به مطالبات مردمی، این محل بازگشایی شود.

همزمان با اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا از اول آذرماه، سفر با وسایل نقلیه عمومی و استفاده از مراکز اقامتی، مشروط به ارائه کارت واکسن و یا تست PCR منفی شده صورت میگیرد درحالی‌که همچنان سفر به شهرهای قرمز و نارنجی جریمه دارد.
سازمان جهانی گردشگری و اینستاگرام برای تولید «دستورالعمل بازیابی گردشگری» به یکدیگر پیوسته‌اند و به این ترتیب به مقاصد گردشگری و کسب وکارهای این حوزه کمک می‌کنند تا از قدرت روایت دیجیتال و بصری برای دستیابی به مخاطبان جدید و ازسرگیری رشد و رونق گردشگری استفاده کنند.
کشورهای حاشیه خلیج فارس، پروژه‌هایی را برای استفاده از ظرفیت گردشگری دریایی با استقرار دکل‌های نفتی تفریحی و کشتی‌های چوبی اجرا می‌کنند؛ ظرفیتی که ایران هنوز برنامه‌ای برای آن ندارد.

عضو هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی گفت: طراحی سایت "ویزیت ایران" که نمادی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران است، دارای ضعف‌‌های عمده‌ای است و شخص خارجی را برای ورود به ایران با هدف گردشگری اقناع نخواهد کرد.
کارشناس دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه گردشگری با هدف توسعه این صنعت گفت: رویکرد این وزارتخانه حمایت از طرح‌هایی مبتنی بر تکنولوژی در گردشگری است.
«نسخه تکراری برای رونق گردشگری» را می‌توان نتیجه نشست صبح روز گذشته وزیر گردشگری با فعالان اقتصادی دانست. گردشگری به مانند بیمار در حال احتضاری است که برای احیا نیازمند کمک است، اما فرمول رونق واقعی آن همچنان در بایگانی است. در اولین میزبانی فعالان اقتصادی از متولی صنعت گردشگری کشور در دولت سیزدهم، چالش‌های پیش‌روی این صنعت مطرح شد. از نگاه فعالان اقتصادی بزرگ‌ترین چالش‌های پیشروی این صنعت، «وجود تنش‌‌های بین‌المللی»، «عدم‌تامین امنیت گردشگران» و «ایران‌هراسی» است.
رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان گفت: نگاه سیستم دولت و مجلس به گردشگری باید تغییر کند. این تغییر تفکر بسیاری از مشکلات صنعت گردشگری را حل خواهد کرد. در اصفهان صنعت و کشاورزی به مشکل خورده، تنها چیزی که می‌تواند این استان را نجات دهد، گردشگری است.
می‌گویند اردکان یزد کوچک است. اما این طور نیست. اردکان خودش است با تجربه‌های خاص خودش. این شهر اگر قنات و کویر دارد غار و باغ های سرسبز هم دارد و بافت تاریخی کوچکتر از یزد اما شبیه به آن.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که بین شهرداری منطقه ۱۵، اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری و بخش خصوصی به امضاء رسید مقرر شد مجموعه‌ای از امکانات رفاهی در محدوده بنای تاریخی زندان هارون ایجاد شود.

ایران با داشتن سه دریای پیرامونی هنوز نتوانسته از ظرفیت گردشگری دریایی استفاده‌ای کند، ظرفیتی که کشورهای همسایه با ایجاد دریاچه‌های مصنوعی در حسرت یک کیلومتر از آن هستند.