میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر:

خانه منصوری ملایر مرمت اضطراری می خواهد

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با بیان اینکه ورثه خانه منصوری اجازه مرمت اضطراری این خانه را به میراث فرهنگی نمی دهند گفت: این بنا نیاز به عایق کاری و مرمت دارد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان:

کشف ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان‌های جنوبی کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: از ابتدای آذرماه جاری تاکنون ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستانهای جنوبی استان کشف شده است.
با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی واحد مستندنگاری و پایش مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، تهیه نقشه تفصیلی و توصیفی کاداستر اراضی زراعی حریم یک تخت جمشید آغاز شده و هم‌اکنون در حال انجام است.
مرمت قدیمی ترین ساعت شهری تهران در مسجد مشیر السلطنه که ۱۲۱ سال پیش در دوران قاجار ساخته شد و ۷۰ سال پیش از کار افتاده، ازسوی شهرداری منطقه ۱۱ و با استفاده از خبره ترین افراد آغاز شد.
مونسان بیان کرد: «سال گذشته مجلس قانونی را مصوب کرد که بر اساس آن دستگاه‌های مختلف که دارای بناهای تاریخی هستند باید به حفظ و صیانت از این آثار کمک کنند. این مصوبه خوبی است و می‌تواند به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بودجه اندکی که در اختیار دارد در خصوص صیانت بهتر از آثار تاریخی کمک کند.»

یادداشت/ تاریخ و هویت ملی ایران قطعا یکی از عجایب جهان هستی بشمار می آید. از دوران پیش از تاریخ و دوران باستانی و بعداز حمله خونبار اعراب درزمان خلیفه ثانی (عمربن خطاب)تا دوران دولت های ملی و جنبش های مقاومت ملی تا دوران معاصر و حال سرگذشتی عظیم ، غنی  و پربار در دل خود دارد. 
ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی نایین، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و پس از بازرسی یک مجسمه سنگی سرباز هخامنشی کشف و به اداره میراث فرهنگی تحویل داده شد.