میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور در گفت‌وگو با میراث آریا خبر داد؛

دستگیری گنج‌یاب موسوم به «پوآرو»

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور از دستگیری فردی با نام مستعار پوآرو که در فضای مجازی اقدام به آموزش گنج‌یابی و دفینه‌یابی در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ثبت‌ جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پرونده‌های منطقه اورامان و راه آهن شمال تا جنوب ایران به همراه تاسیسات وابسته برای ثبت جهانی به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ارسال شد.

باغ سیفیه ملایر یکی از قدیمی‌ترین باغ‌پارک‌های کشور است که در سال ۱۳۰۴ به دست عبدالمحمد میرزا، یکی از صدها نوه‌ مذکر فتحعلی شاه قاجار و حکمران ملایر در زمان ناصر الدین شاه، به عنوان تفرجگاه و اقامتگاه تابستانی او و خانواده اش ایجاد شد.

در نامه‌های جداگانه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛

مراتب ثبت ملی ۷ اثر فرهنگی‌تاریخی به استاندار کرمان ابلاغ شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار کرمان مراتب ثبت هفت اثر فرهنگی‌تاریخی را ابلاغ کرد.

پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران که از اردیبهشت ماه سال ۹۷ آغاز شد، حالا بعد از گذشت بیش از دو سال به پایان رسیده و قرار بود تا پایان دی‌ماه نیز افتتاح شود. این درحالی است که به گفته مدیرکل اداره هنرهای تجسمی به دلیل همپوشانی برخی از برنامه‌ها زمان افتتاح موزه تعویق افتاده و قرار است تا هفته آینده نشست خبری بازگشایی موزه برگزار شود.
مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از آغاز برنامه گمانه‌زنی به‌منظور پیگردی و خواناسازی کاخ شماره ۲ و ۳ چغازنبیل از نیمه دی‌ماه سال جاری خبر داد.

شعله‌هایی که اسکندر مقدونی در قلب یکی از نمادهای تمدن ایران برافروخته بود، بسیاری از ریزنقش‌های هنر و فرهنگ هخامنشی را به ویرانی کشاند؛ با این حال اما شمای کلی این بنا بر جای خود ماند تا جایی که چند هزار سال پس از آن تاریخ، همان ویرانه‌ها به یکی از یادگارهای مهم تمدن چندهزار ساله ایران تبدیل شد. تخت‌جمشید این روزها متروکه شده است. شاید کاری را که اسکندر و لشکر چند هزار نفره‌اش از پس آن برنیامده بودند، توسط یک ویروس کوچک به نام «کرونا» محقق شد.
معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کرد: امسال ۷ اثر تاریخی در استان کرمانشاه با اعتبار ۴ میلیارد ریال مرمت شدند.

وزیر میراث فرهنگی:

صنایع دستی باید کاربردی شود

مراسم تجلیل از زنان کارآفرین حوزه صنایع دستی با حضور علی اصغر مونسان برگزار شد.
استاد امیر هوشنگ جزی زاده مینیاتوریست اصفهانی در گفت و گو با پرسون؛

من دو معشوقه دارم یکی نگارگری  و آن دیگری فرش است(+عکس و فیلم)

(جزی زاده از معشوقه هایش گفت: همانگونه که خداوند، نگار حقیقی است و همه نگاه‌ها به اوست و او نیز در صورت‌های مختلف به جلوه‌ گری می ‌پردازد ( من نیزدو معشوقه دارم و همه نگاه ام به این دو است برای نگار حقیقی ام؛ یکی نگارگری و دیگری فرش است و نمی توانم بین آن دو یکی را برتر از آن یک ببینم. ).
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

دالاهو به عنوان «شهر ملی تنبور» ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اعلام کرد: پس از دو سال پیگیری، شهر دالاهو امروز به عنوان «شهر ملی تنبور» به ثبت رسید.