جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در کاخ نیاوران

دبیر جشنواره اقوام ایرانی گفت: هدف این جشنواره معرفی و نمایش آداب، رسوم و آیین‌های ویژه اقوام مختلف کشور است.
تصویر جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در کاخ نیاوران

به گزارش سایت خبری پرسون، جشنواره بزرگ اقوام ایرانی، همزمان با فرارسیدن فصل بهار و آغاز سال نو، با حضور اقوام مناطق مختلف کشور از اول تا ۱۲ فروردین در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران بر پا است و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۲۱ از این جشنواره دیدن کنند.

آقای ابراهیم احمدی، دبیر جشنواره اقوام ایرانی گفت: در این مجموعه هم از تولیدکنندگان سوغات و هم هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی دعوت کرده ایم تا بازدید کنندگان و توریست‌هایی که از مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران دیدن می‌کنند بتوانند با فرهنگ اقوام مختلف ایرانی آشنا شوند.

وی افزود: ۵۰ غرفه در چهار بخش صنایع دستی، سوغات، سیاه چادر و غذای محلی از چهار گوشه کشور از اقوام کرد، لر و بلوچ تا آذری و گیلکی سنت ها، محصولات و فرهنگ محلات مختلف کشور را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

دبیر جشنواره اقوام ایرانی گفت: این جشنواره با هدف معرفی و نمایش آداب، رسوم و آیین‌های ویژه اقوام مختلف کشور برگزار شده است.

هدف این جشنواره آشنایی هر چه بیشتر مردم با سوغات و هدایای سایر استان‌ها و معرفی توانمندی‌های اقوام مختلف در زمینه صنایع دستی و فرهنگ و آداب و سنن مناطق مختلف ایران است.

برگزاری موسیقی سنتی اقوام مختلف، موسیقی محلی و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

منبع: صدا و سیما

389972