اصفهان

شهردار اصفهان گفت: احداث اتاق مادر و کودک در پایانه ها، راه اندازی نخستین سایت بازی استاندارد کودکان و زمین های بازی ویژه کودکان در بوستان های شهر، برگزاری برنامه های فرهنگی متعدد برای روز جهانی کودک و اقدامات ویژه در خصوص دوره های آموزشی حقوق کودک از اقدامات انجام شده در شهر دوستدار کودک است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

احیای تالاب گاوخونی از سه منبع آبی امکانپذیر است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تأمین آب تالاب از سه منبع رودخانه زاینده رود، رودخانه زرچشمه کوه‌های جنوبی شهرضا و حق آبه‌های رودخانه از سوی دشت اسفنداران امکانپذیر است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال ناگزیر به افزایش 120 درصدی بودجه برای همتراز شدن با نرخ تورم کشور بودیم، ادامه داد: افزایش بودجه شهرداری تهران 40 درصد، کرمانشاه 100 درصد، اراک 47 درصد، رشت 37 درصد و تبریز 22 درصد است.

رئیس کمسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

کودکان، کار کنید ما حمایت می کنیم

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه قانونی برای منع کار کودکان نداریم بلکه برخلاف سازمان جهانی کار قوانین بر کار کردن کودک است اما اذعان داشتند که مطابق با قانون از این دست کودکان حمایت می کنیم.
اصفهان برای سومین بار در سطح بین المللی به عنوان مرجع ملی پروژه ها در دنیا شد به این صورت که تاکنون مرجع ملی همکاری با پروژه جهانی سرن (CERN) و تأسیس میز تبادلات علمی ایران و سوئیس در دانشگاه صنعتی اصفهان را شاهد بودیم و هم اکنون مرجعیت ملی همکاری ایران با پروژه بین المللی سزامی(SESAME) شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اعتراض به خبر حذف زندان برای مهریه های بالای 5 سکه، گفت: درآستانه روز زن خبر حذف زندان برای مردان بدهکار مهریه  موجب واکنش گروه های مختلف اجتماعی از جمله وکلا و حقوقدانان گشت.
علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست رونمایی از برنامه‌های جشنواره بین المللی صنایع دستی در اصفهان گفت: به علت ظرفیت ‌های خوبی که در اصفهان وجود دارد، قرار شد جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران اردیبهشت ماه سال آینده در اصفهان برگزار شود. در این زمینه شهردار اصفهان بسیار همراهی کرد و جشنواره با مشارکت و همکاری شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ثبت‌ جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پرونده‌های منطقه اورامان و راه آهن شمال تا جنوب ایران به همراه تاسیسات وابسته برای ثبت جهانی به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ارسال شد.

ولی اله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از پیشنهاد راه‌اندازی قرارگاه پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در برخی از مناطق حاشیه‌ای و سکونت گاه‌های غیررسمی با محوریت سپاه اصفهان خبر داد.
در بازدید وزیر اقتصاد ارمنستان از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مطرح شد؛

توسعه ارتباطات تجاری ایران و ارمنستان با تکیه بر صنعت نمایشگاهی

همزمان با بازدید وزیر اقتصاد کشور ارمنستان از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، گام‌های همکاری‌های دو جانبه میان ایران و ارمنستان در صنعت نمایشگاهی با نقش‌آفرینی نمایشگاه اصفهان برداشته شد.
عضو اصلی خانه مطبوعات خانه مطبوعات اصفهان پیرامون حواشی لغو انتخابات خانه مطبوعات گفت: این سوال وجود دارد که چرا اداره ارشاد زمان انتخابات یعنی 13 بهمن را اعلام کرد، مگر جزء وظایف اداره فرهنگ و ارشاد است؟ نه اینگونه نیست و اینگونه استقلال خانه مطبوعات از بین خواهد رفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد:

اصفهان رتبه اول ثبت روزهای ناسالم در میان کلانشهرهای کشور

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در نشست مجازی روز ملی هوای پاک با موضوع «گزارش تحلیلی وضعیت کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و شعاع ۵۰ کیلومتری آن به توزیع نامتوازن صنایع در استان اصفهان اشاره کرد وگفت: بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک، ۱۵ هزار واحد صنفی تولیدی، ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی، حدود ۹۰۰ معدن فعال و ۲هزار واحد سنگبری در استان اصفهان فعال هستند.
در جریان حواشی تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه مطرح شد؛

عظیمیان برود همه مشکلات فولاد حل می شود؟!

در نشست خبری نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران که با هدف شفاف سازی جریان ها و حواشی اخیر درباره عملکرد مدیریت مجموعه فولاد مبارکه اصفهان و درخواست تحقیق و تفحص از سوی مجلس  برگزار شد.