اصفهان

طهران که قدمت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساله دارد با نام گذاری تهران، نامش را تیران گذاشتند که امروز پایتخت به شهر ما بدهکار است، شهری که به دالان های زیر زمینی و شهر زیر زمینش و بیش از ۸۰۰ درب سنگی دارد نتوانست با صنعت گردشگری پیوند بخورد.
اکبر فلاح مربی اسبق تیم ملی کشتی جوانان:

فقط به خاطر رفاقت به کشتی اصفهان کمک می‌کنم

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: فیلمی از دوره مربیگری‌ام در تیم ملی جوانان می‌دیدم که خودم فن درخت کن را نشان می‌دهم، الان دیگر نمی‌توانم آن حرکت را انجام دهم باید قبول کنیم که مربیگری هم دوره‌ای دارد.
در آخرین بازی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا؛

سپاهان مچ شاگردان ژاوی را خواباند

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در دیدار پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم السد قطر با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید اما با توجه به اختلاف دو امتیازی خود با این تیم در رده سوم قرار گرفت و با این رقابت ها خداحافظی کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

میانگین سنی مبتلایان به کرونا ۸ سال پایین آمده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حوزه کنترل کرونا هنوز به نیمه راه هم نرسیدیم و هم‌چنان تجمع در نانوایی‌ها، پاساژها و آرامستان‌ها عمده مشکل ما هست.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: کرونا را شکست نمی دهیم بلکه مهار می کنیم زیرا که باید زندگی کردن با کرونا را بیاموزیم همانطور که هر ساله با آنفلوانزا مواجهیم.
ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: آغاز فرآیند و ثبت درخواست اصفهان برای عضویت در این شبکه با همکاری کمیسیون ملی یونسکو از زمستان سال گذشته توسط شهرداری اصفهان آغاز شده بود.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان، از کشف 80 هزار دستکش بهداشتی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال خبر داد.
یادداشت/بی شک صلابت، اقتدار و استقامت فراموش نشدنی فرمانده پر افتخار لشکر محمدرسول‍الله (ص) در جریان عملیات خیبر در منطقه طلائیه و تصرف جزایر مجنون و حفظ آن با وجود پاتک های شدید دشمن، از افتخارات تاریخ دفاع مقدس محسوب می ‍شود.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه با رعایت حقوق شهروندی می توان میدان را برای صاحبان حق باز کرد، گفت: این بدان معناست که یک کودک سوریه ای، افغانستانی و عراقی به همان میزان احساس امنیت در شهر اصفهان داشته باشد که یک شهروند اصفهانی دارد.
با حضور وزیر نیرو در بیست و یکمین هفته پویش هر هفته الف- ب - ایران صورت صورت پذیرفت؛

طرح آبرسانی پایدار به 32 روستا در استان اصفهان آغاز شد

با حضور وزیر نیرو، از طریق ویدئو کنفراس و همزمان با طرح های آبرسانی به 400 روستا در 20 استان کشور در قالب طرح پویش هر هفته الف-ب – ایران ، 32 طرح آبرسانی پایداربه روستاییان در استان اصفهان افتتاح شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان:

بدنبال تکمیل پوشش بیمه سلامت در اصفهان هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: تاکنون خوشبختانه بیمه سلامت پوشش بیمه ای بسیار خوبی داشته است و ما بدنبال این هستیم که این پوشش را تکمیل کنیم
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران خبر داد :

۳۰ درصد ارزبری دارو به ۳ درصد داروهای خارجی اختصاص یافته است

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در حالی خبر از تولید ۹۷ درصد داروها در داخل کشور داد که برای تامین مواد اولیه دارو های ایرانی تا ۶۰ درصد به خارج از کشور وابسته ایم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: میزان ارز اختصاص یافته برای واردات و تولید دارو نسبت به کل بودجه بسیار پایین است و تخصیص بخش زیادی از ارز واردات دارو در امسال به داروهای ضد کرونا مشکل را دو برابر کرده است.
مجری کارشناس و تهیه کننده پر سابقه رادیو وتلوزیون ،که ازسال 92 به سرطان‌روده بزرگ مبتلا شده علت اصلی بهبودی خود را تشخیص دقیق پزشکان ،خوداگاهی و حفظ روحیه و پشتیبانی همه جانبه خانواده خود عنوان کرد.
به بهانه انتشار فایل صوتی کتاب با صدای چکامه سرا مطرح شد؛

شرحی بر کتاب منظومه خاک و خون

یادداشت/تاریخ دیرینه کشورعزیزمان ایران ، مصائب بسیاری که بر ایرانیان تحمیل شده اند را درخود به ثبت رسانده است . از هزاران سال پیش، عوامل بسیاری همچون موقعیت جغرافیائی ویژه این سرزمین، دستیابی به منابع بسیارغنی وطبیعی موجود درایران، کشورگشائی ها وحتی در مواردی کینه و حسد کشورهای قدرتمند ، آتش جنگ های بسیاری را دراین کشورمشتعل کرده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در جلسات اخیر با خبرنگاران هشدار جدی کرونا را اعلام کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در ۷ تا ۸ ماه اخیر بیشتر از میزان مرگ و میر هشت سال جنگ تحمیلی است.