اصفهان

مجری پروژه منشأیابی و سهم بندی ذرات معلق هوای شهر اصفهان:

علت آلودگی هوای 50 نقطه شهری اصفهان بررسی شد

مجری پروژه منشأیابی و سهم بندی ذرات معلق هوای شهر اصفهان گفت: از میزان آلودگی هوای 50 نقطه شهری اصفهان نمونه برداری شد و نیز منابع تولید کننده آن ها (شامل صنایع مختلف، خودروها و منابع طبیعی) درطول چهار فصل سال مورد بررسی قرار گرفت و آنالیز حدود 60 ترکیب شیمیایی در ذرات با بهره گیری از روشهای استاندارد انجام شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

تبعات آلودگی هوا برای آحاد شهروندان نگران‌کننده خواهد بود

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شاخص آلودگی هوای امروز اصفهان روی عدد ۱۴۹ قرار دارد و به عبارتی اگر دو واحد به این شاخص اضافه شود، تبعات آلودگی هوا برای آحاد شهروندان نگران‌کننده خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

حقوق کارگری کارمندان شهرداری اصلاح می شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجموعه مدیریت شهری آمادگی لازم را دارند که قرارداد کارمندانی شهرداری که حقوق کارگری دریافت می کنند را اصلاح کند.
بررسی پرسون از وضعیت مسکن مهر در کلان شهر اصفهان؛

مردمی که به وقت گرانی، حاشیه نشین می شوند

تامین مسکن نقش زیادی در آرامش، سلامتی، شادی و توسعه هر جامعه ای دارد اما امروز افزایش قیمت چند صد برابری خانه باعث شده که کمتر کسی قدرت خرید این کالای گرانبهایی را داشته باشد و عده ایی نیز فکر خانه دار شدن را برای همیشه از ذهن خود خارج سازند ودر حواشی شهر ساکن شوند و جمعیت حاشیه نشین را اضافه کنند.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهرداری های مناطق، ردیف های مربوط به مناسب سازی را محقق نکردند

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ردیف‌های مربوط به مناسب‌سازی در بودجه مناطق شهرداری به شکل مناسبی محقق نشده و لازم است مواردی که ردیف‌های بودجه آن‌ها نادیده گرفته شده یا جابه‌جا شده است، در اصلاح بودجه سال ۹۹ لحاظ شود.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به طور متوسط فرار مالیاتی در جهان حدود ۱۵ درصد است اما فرار مالیاتی در ایران بسیار بیشتر و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد برآورد شده که براساس برآوردهای ریالی می‌توان گفت حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در ایران وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رابطه با شهرداری پسرحاجی نباشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید نگاه‌ها به شهرداری نگاه "پسرحاجی" باشد و وقتی کاری پیش می‌آید پای شهرداری را زیر کرسی بکشانند و زمان عمل به شکل دیگری رفتار شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد:

ابتلای 15 کودک در اصفهان به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بستری شدن 15 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان تخصصی کودکان خبر داد و افزود: هم اکنون 5 نفر از کودکان در بخش آی سی یو بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه  استان اصفهان همواره در وضعیت هشدار و خطر کرونا قرار داشته است، ادامه داد: نیاز به اجرای قوی طرح حافظان سلامت محله ها داریم که بتوانیم شیب تند شیوع کرونا را در اصفهان کاهش دهیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهرداری پیگیر ساخت ساز در حریم منظری پل خواجو باشد

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساخت ساز در حریم منظری پل خواجو باید از سوی شهرداری اصفهان پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود .
معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان:

اولین رویداد شتاب میناکاری در اصفهان برگزار شد

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، گفت: اولین رویداد شتاب میناکاری در اصفهان به منظور حمایت از صنعت میناکاری برگزار شد.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان:

در عرصه بازاریابی صنایع دستی خوب عمل نکرده ایم

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان با اشاره به اینکه در عرصه بازاریابی صنایع دستی خوب عمل نکرده ایم، اضافه کرد: در حوزه صادرات و بازاریابی تا چه اندازه توانستیم از فضای مجازی کمک بگیریم.
به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان بررسی شد؛

از پارتاکنا تا اسپاهان

یادداشت/ محدوده جغرافیایی ایران زمین، مجموعه ای از کهن شهرهایی است که هریک گوشه ای ازتاریخ پرفراز ونشیب این سرزمین را به رخ جهانیان می کشانند. اصفهان امّا، همواره همچون نگینی تابناک برتارک این مجموعه درخشیده است. شهری که درپیش ازسه هزارسال پیش، با مهاجرت تیره ای ازقوم ماد که (پارتاکنا) نامیده می شدند، شکل گرفت ومسیری آزگار که به اصفهان امروزمنتهی می شود را درنوردید.(پارتاکنا) از نخستین عناوینی است که براین شهر نهاده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

افزایش دو برابری بیماران کرونایی در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از افزایش دو برابر بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد و افزود: به همین منظور دو مرکز غربالگری افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

اصفهان با شیب رو به افزایش کرونا مواجه است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: اصفهان همواره با یک شیب رو به افزایش کرونا مواجه بوده است و به همین علت با خستگی مفرط کادر درمانی مواجهیم.