همدان

منیژه فرهانپور

روز بزرگداشت ابوعلی سینا

یکم شهریور، روزی است که به‌حکم تقویم و به دلیل زادروز بوعلی‌سینا روزپزشک نامگذاری شد و از آنجا که اعتبار "حکیم هزاره‌ها و شهر همدان" درهم‌ تنیده شده، این روز به عنوان «روز همدان» نیز نامگذاری شده است.
روز پزشک را به پاس تلاش های بی دریغ، جانفشانی، از خودگذشتی و هزاران دلیلی که این متن توان نگاه داشتن سنگینی کلمات را ندارد گرامی می داریم.
کارشناس میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی همدان مطرح کرد:

تعزیه خوانی، مهم‌ترین مراسم همدانی ها در روز سوم عاشورا

کارشناس مردم‌شناسی میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی همدان گفت: تعزیه خوانی یکی از مهمترین برنامه های همدانی ها در روز سوم شهادت امام حسین علیه السلام است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از طرح اضطراری آبرسانی به همدان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان ماهانه ۶۵۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز مشترکان همدان تا یک ماه آینده تامین می‌شود.
زلزلــه همیشــه در ایــران بــه وقــوع پیوسته و می پیوندد و بــه هیـچ کشـوری خبـر نمی دهـد و همه گفتـه هـا در مـورد پیــش بینــی زلزلــه دروغــی بیــش نیســت.
جوان نهاوندی سجادعباسی حسینی وار به میدان آمده و با برگزاری
نمایشگاه از بقیع تا کربلا در روستای کرک سفلی در شهرستان نهاوند هنر دست خود را به منصه ظهور گذاشته است.
پرسون گزارش می دهد؛

هنری از جنس خاک و گل

جوان خوش ذوق نهاوندی با هنر ماکت سازی از خاک و گل به آداب و رسوم مذهبی روح حسینی بخشیده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات مراکز درمانی

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت 500 میلیارد ریال به مراکز و موسسات درمانی استان همدان بابت مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه 1400 خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

صدور پروانه بهره برداری گلخانه هیدروپونیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از صدور پروانه بهره برداری واحد یک هکتاری گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی در شهرستان فامنین خبر داد.