دیدار با خانواده معظم شهدا یکی از توفیقات و الطاف الهی است

استاندار همدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را رویکرد اصلی دولت سیزدهم دانست و گفت: سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و برگزاری یادواره‌های شهدا باید مورد توجه دستگاه‌های اداری و مدیران باشد.
تصویر دیدار با خانواده معظم شهدا یکی از توفیقات و الطاف الهی است

به گزارش سایت خبری پرسون،علیرضا قاسمی‌فرزاد همزمان با ایام شهادت سردار رشید اسلام شهید سعید قهاری‌سعید، در دیدار با خانواده معزز این شهید والامقام با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سرکشی از خانواده ایثارگران اظهار داشت: سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و برگزاری یادواره‌های شهدا باید مورد توجه دستگاه‌های اداری و مدیران باشد.

وی تکریم خانواده شهدا و حفظ کرامت آنها در جامعه را از سوی مسئولان و مردم ضروری برشمرد و ابراز امیدواری شفاعت این شهید گرانقدر و دیگر شهدای دفاع از اسلام و انقلاب نصیب همه‌ ما شود.

استاندار همدان تاکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا یکی از توفیقات و الطاف الهی است و همواره خدا را شاکریم که این توفیق شامل حال ما شده است.

در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قهاری‌سعید، از خانواده ایشان قدردانی شد.

گفتنی است در این دیدار، همسر شهید سردار قهاری‌سعید به بیان خاطرات و نحوه شهادت آن شهید پرداخت.

همچنین برادر شهید نیز از رشادت‌های آن شهید گرانقدر در طول دوران دفاع مقدس و اقدامات وی پس از جنگ تحمیلی در راستای مبارزه با احزاب کومله و دموکرات و گروه‌های تجزیه‌طلب و نیز پاکسازی شهرهای غربی کشور از لوث وجود اشرار خاطراتی را بیان کرد.

شهید «سعید قهاری سعید» در سال ۱۳۳۱ در روستای چنار علیاء از توابع شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود، دوران ابتدایی را در روستا و بعد برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت به استان همدان شد سپس در مدرسه عطار نیشابوری مشغول به تحصیل شد.

ایشان از محضر علمای آن زمان بویژه آیت الله ملاعلی همدانی کسب فیض کرد و در مسجد محل در زمینه های قرآنی فعال بود.

در سال ۱۳۵۱ به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و در سال های ۵۳ و ۵۴ مبارزات انقلابی خود را شروع کرد که چندین بار توسط عوامل رژیم دستگیر و شکنجه روحی و جسمی شد.

وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تعدادی از پاسداران و شهید همدانی مقدمات تشکیل سپاه همدان را فراهم آورد و در سال ۵۸ در پاوه در کنار شهید چمران و مرحوم خانم دباغ و شهید زنده یاد متوسلیان تا آزاد سازی شهر پاوه حضور داشتند.

ایشان در سال ۵۸ پس از صدور فرمان مبنی بر تشکیل بسیج توانست در طول ۶ ماه ۱۵ هزار برادر و پنج هزار خواهر را جذب بسیج کند.

وی در چهارم اسفند ماه سال ۱۳۸۵ در ارتفاعات جهنم دره در درگیری با اشرار و گروهک پژاک به همراه ۱۴ تن از پاسداران و ارتشیان و سردار درستی فرمانده تیپ ۲ از لشکر مخصوص به درجه رفیع شهادت نایل شد.

منبع: ایرنا

464993