گیلان

در پی توسعه مکانیزاسیون در شالیزارهااتفاق افتاد؛

تمایل جوانان گیلانی برای ورود به عرصه تولید برنج

مدیر توسعه مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: توسعه مکانیزاسیون موجب شده است که جوانان روستایی نیز تمایل بیشتری برای ورود به تولید برنج داشته باشند و اخیرا حتی برخی از جوانان شالیزارهایی را اجاره می‌کنند تا بتوانند در آن به کشت و تولید برنج بپردازند.
فرماندار رشت در جمع انبوه سازان مسکن مهر؛

وجود نقایص در اجرای پروژه ها موجب سلب اعتماد مردم می شود

فرماندار رشت با اشاره به اینکه اعتماد سازی اولین مولفه کار جمعی است، خاطر نشان کرد: وجود نقایص در اجرای پروژه شرکت های تعاونی موجب سلب اعتماد مردم و شکست کار جمعی می شود
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان از تجهیز حدود ۸۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: برای تجهیز ۹۰۰ هکتار با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است و تا نیمه اول اردیبهشت اراضی تحویل کشاورزان نشاکار می‌شود.
فرماندار خلخال گفت: محور خلخال به پونل در حوزه خلخال بازگشایی شد و باید مسئولان استان گیلان اقدام لازم در خصوص بازگشایی جاده مشترک پونل را به مرحله اجرا بگذارند.
مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان؛

ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا از امروز آغاز شد

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا، گفت: ۴۴ بخشداری در گیلان آماده ارائه خدمات هستند.
گیلان معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: طبق تقویم زراعی از ۱۷ فرودین ماه سال‌جاری خزانه گیری در شالیزارهای استان آغاز می‌شود.
استاندار گیلان در دیدار با تلاشگران ناجا؛

مردم با مشاهده شیوه برخورد نیروی انتظامی حاکمیت را قضاوت می کنند

استاندار گیلان در دیدار فرمانده، معاونان و رئیسان پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی گیلان ضمن قدردانی از تلاشگران ناجا گفت: نیروی انتظامی در تلقی عمومی، بخش بزرگی از حاکمیت و نظام محسوب می شود و بر این مبنا مردم با مشاهده برخورد، تعامل، اقتدار، اخلاق و مهارت حرفه‌ای نیروی انتظامی؛ به قضاوت می نشینند.
رئیس سازمان چای کشور از ابلاغ قیمت خرید برگ سبز چای خبر داد و گفت: قیمت برگ‌ سبز چای درجه یک ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و درجه دو ۴ هزار و ۷۸۱ است.
شبکه تعاون روستایی گیلان؛

48 تن میوه نوروزی در استان توزیع شد

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت : در طرح تنظیم بازار ویژه نوروز ۴۸ تن میوه شامل پرتقال و سیب در استان توزیع شد.
مسئول پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی مسئله محوری می باشد در این راستا هدایت دانشجویان به مسائل رشته تخصصی از مهمترین اهداف سازمان می باشد تا بتوانیم بهترین راه حل برای مشکلات جامعه داشته باشیم.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد؛

رتبه بیست و چهارم گیلان در نرخ تورم کشور در سال 99

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: نرخ تورم کل کشور و استان گیلان در اسفند‏ماه به ترتیب 36/4 و 35 درصد می‌باشد و استان گیلان در این ماه، در بین 31 استان، دارای رتبه بیست و چهارم نرخ تورم کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به افزایش تعداد شهرهای نارنجی استان از نظر شیوع کرونا، از مسافران و گردشگران خواست به شهرهای خود برگردند.
استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا استان گفت: افراد کرونا مثبتی که تحت هر شرایطی یا با هنجارشکنی اهتمامی نسبت به رعایت قرنطینه ندارند، شناسایی و براساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا با آنان برخورد قاطع قانونی می شود.