گیلان

فرماندار آستارا از آغاز اعمال محدودیت ها در وضعیت قرمز شهرستان با توجه به بندهای مصوبات ستاد کرونا خبر داد و گفت: فعالیت مدارس، دانشگاه ها، حوزه علمیه، مراکز آموزشی، اماکن گردشگری، مساجد، نماز جمعه و سایر مراکز باید همانند دستورالعمل ستاد کرونای کشور باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اجرای ۱۷۰ طرح گردشگری طی سال گذشته در استان، گفت: بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این حوزه شده است.
با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر دفاع صورت گرفت؛

رونمایی از دستگاه شناور دروگر سنبل آبی در انزلی

دستگاه دروگر سنبل آبی با حضور استاندار گیلان، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی رونمایی شد.
فرماندار شهرستان رشت در جلسه ستاد کرونا اظهار داشت: نباید انتظار داشته باشیم که فقط کادر درمان با این ویروس مقابله کند یا در شرایط سخت تنها نیروهای بسیج وارد عرصه مقابله شوند یا اصناف تاوان دهند بلکه همه باید میزان مشارکت‌مان را برای مقابله با این بیماری افزایش دهیم.
فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه کشاورز ما نباید دچار تنش آبی شود، گفت: هر کاری که لازم است انجام گیرد تا منابع آب زراعی احیا، حفظ و تقویت شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از جابجایی ۱۹۶ هزار و ۸۰۶ مسافر در طرح نوروزی امسال خبر داد و تصریح کرد: شاهد افزایش ۱۸۷ درصدی هم در سفر و هم در مسافر از طریق پایانه های استان در طرح نوروزی امسال نسبت به طرح نوروزی سال گذشته هستیم.
مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان گفت: با اقدامات به عمل آمده هم اکنون کلیه خدمات گاز به صورت مجازی از طریق سایت و نرم افزار موبایلی در دسترس مشترکین محترم است، از این رو از مردم عزیز تقاضا می شود تا اطلاع ثانوی از مراجعه غیرضروری به ادارات گاز خودداری کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ؛

مشکلی در تامین مرغ ماه رمضان نداریم

بنا بر اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکنون ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور استان انجام‌شده که پشتوانه خوبی برای تأمین مرغ موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
افزایش بی سابقه آمار ابتلا به کرونا در گیلان؛

بیش از ۵۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با بیان اینکه در هشت ماهه اخیر شهرستان قرمز نداشتیم، گفت: در حال حاضر ۸۹ بیمار نیازمند مراقبت های ویژه و ICU هستند.
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به این نکته که در صورت ورود چای به بازار بورس ارزش‌افزوده به چای‌کار تعلق گرفته و می‌تواند از سود بازرگانی بهره‌مند شود یادآور شد: پشتیبانی‌های دولت از صنعت چای کشور نباید فقط به حوزه قیمت آن معطوف شود و باید فراتر از این‌ها باشد.