گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تاکید بر فراهم شدن بسترهای لازم برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی گفت: تداوم حمایت‌های قضایی و برخورد با نابسامانی‌های حوزه تولید از جمله مؤلفه‌هایی است که با عملیاتی شدن و با پیگیری آن‌ها می‌توان در جهت افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی اقدام کرد.
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: گیلان، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب بیشترین افزایش تردد در نوروز ۹۹ نسبت به مدت مشابه در نوروز سال گذشته را شاهد ‌بودند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: پرندگان مهاجر زمستان گذرانی مطلوبی را در استان داشتند و سیربازگشت آنان به سمت زیستگاه های اصلی شان ادامه دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس؛

مافیا و فرصت‌طلبان درصدد مصادره کردن کارخانجات و اراضی گیلان هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه حدود 30 تا 40 درصد کارخانجات گیلان فعال هستند افزود: برخی از کارخانجات گیلانی تعطیل شدند و برخی هم در مرز تعطیلی هستند و به بیان اینکه مافیا و فرصت‌طلبان چشم طمع دوخته‌اند و درصدد مصادره کردن کارخانجات و اراضی استان هستند.
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مدرس و تسهیلگر تاب آوری اجتماعی در گیلان:

شکست در کنترل کرونا ناشی از عدم مسئولیت پذیری و بی تفاوتی اجتماعی ایرانیان است

جواد طلسچی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مدرس و تسهیلگر تاب آوری اجتماعی میگوید: اگر در کشورهای دیگر موفق شده اند کرونا را کنترل کنند این به معنای رعایت صرف پروتکل های بهداشتی نیست بلکه نشان از مسئولیت بالای اجتماعی آن جامعه دارد. بطور مثال در کشورهای منطقه قفقاز، ژاپن و سایر کشورها حسب مسئولیت پذیری بالای اجتماعی خود توانستند کرونا را مدیریت کنند.
استاندار گیلان ۱۲ فروردین ماه را از ماندگارترین و مهمترین روزها در تاریخ معاصر کشورمان خواند و با تاکید بر ضرورت حفظ همدلی و مشارکت مردم برای پیشرفت گفت: جمهوری اسلامی، عزت و عظمت ملت ایران را احیاء کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان از رفع تصرف ۱۳۵۰ هکتار از اراضی جنگل‌های این استان خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۱۱ فقره پرونده در خصوص تغییر کاربری رسیدگی و از تغییر کاربری ۲۱۶ هکتار اراضی جلوگیری شده است.
استاندار گیلان فراهم‌سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولیدات را از اولویت‌های برنامه‌های امسال‌ استان بیان کرد و گفت: مشکلات واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت هایی مواجه، راکد یا نیمه فعال هستند؛ آسیب‌شناسی و به صورت میدانی، مورد بررسی قرار می گیرد.
محرومیت کشاورزان گیلانی از حمایت‌های بیمه‌ای و سایر تسهیلات موضوع جدیدی نیست و از دیرباز چنین بوده و هست اما تعجب‌برانگیز این است که چرا نمایندگان استانی با چنین موقعیت استراتژیک باید در کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس غایب باشند.