معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان؛

احتمال وجود ویروس دلتا کرونا در گیلان/ رنج ابتلا به بیماری در حال افزایش است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بر اساس محاسبات، رنج ابتلا به بیماری در استان در حال افزایش است، گفت: با توجه به اینکه ممکن است ویروس کرونای دلتا وارد گیلان شود یا شده باشد، مردم باید رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
تصویر احتمال وجود ویروس دلتا کرونا در گیلان/ رنج ابتلا به بیماری در حال افزایش است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه اظهار داشت: با توجه به اینکه ممکن است ویروس کرونای دلتا وارد استان گیلان شود یا شده باشد، مردم باید رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس محاسبات، رنج ابتلا به بیماری در استان گیلان در حال افزایش است، اضافه کرد: این افزایش به ویژه اگر در سیاهکل، رشت، لاهیجان ، لنگرود و رودسر ادامه یابد این شهرستان ها را از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی تبدیل می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: شهرستان رشت با برخورداری از جمعیت بالا اگر از وضعیت زرد کرونایی خارج و نارنجی شود، برای برگشتن به رنگ زرد زمان زیادی می برد.

حیدرزاده با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در آستارا اظهار داشت: سه شهرستان آستانه اشرفیه، رودبار و ماسال نیز در رنگ بندی کرونایی نارنجی هستند بنابراین همه باید برای جلوگیری از خارج شدن رنگ زرد سایر شهرستان‌ها در رعایت توصیه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی توجه جدی داشته باشند.

براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که جمعه گذشته به‌ روزرسانی شد، شهرستان آستارا در رنگ بندی کرونایی استان گیلان قرمز شد ضمن اینکه شهرستان آستانه اشرفیه نیز از وضعیت زرد خارج و نارنجی شد به این ترتیب شهرستان های رودبار، ماسال و آستانه اشرفیه در استان گیلان در رنگ بندی کرونایی، نارنجی هستند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، رضوانشهر و تالش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند به این ترتیب ۱۳ شهرستان زرد، سه شهرستان نارنجی و یک شهرستان قرمز است.

آمار مبتلایان بستری به کرونا در گیلان به ٣٠٠ نفر رسید این در حالیست که پنجشنبه گذشته ۲۴۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بودند.

گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود.

منبع: ایرنا

311335

مطالب مرتبط