یک پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی فرش و گلیم؛

گلیم‌های بافته شده در تالش در آلمان هم فروخته می‌شود

پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی فرش و گلیم در تالش با بیان اینکه گلیم‌های بافته شده این شهرستان توسط یکی از اقوام در آلمان هم فروخته می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد برپایی نمایشگاه گلیم و فرش تالش در دیگر کشورها می‌تواند ارزآوری خوبی برای بافندگان گلیم تالش داشته باشد.
تصویر گلیم‌های بافته شده در تالش در آلمان هم فروخته می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، عفیفه صمدی با بیان اینکه علاوه براینکه در بافت فرش تابلو، قالیچه و گلیم فعالیت دارم، اظهار کرد: آموزش بافت فرش و گلیم به هنرجویان را نیز چند سالی است که انجام می‌دهم و استعدادهای خوبی به خصوص دختران جوان تالشی در بافت گلیم دارند.

وی افزود: گلیم تالش بسیار زیبا و باکیفیت است و از بازارپسندی بالایی در گیلان و دیگر استان‌های کشور از جمله، مشهد، اصفهان، اردبیل و ... برخوردار است.

صمدی ادامه داد: توسط یکی از اقوام گلیم‌های بافته شده این شهرستان در کشور آلمان هم فروخته می‌شود و به نظر می‌رسد برپایی نمایشگاه گلیم و فرش تالش در دیگر کشورها می‌تواند ارزآوری خوبی برای بافندگان گلیم تالش داشته باشد.

وی تصریح کرد: گلیم‌بافی موجب ارتقای درآمد خانوارهای روستایی و شهری در این شهرستان می‌شود و حمایت از فرش‌بافان و گلیم‌بافان موجب خواهد شد که متقاضیان جدیدی نیز برای ورود به این عرصه انگیزه بیشتری پیدا کنند.

این پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی فرش و گلیم در تالش خاطرنشان کرد: گرانی مواد اولیه موجب شده است که هزینه تمام شده بافت گلیم و فرش بالا برود و از سوی دیگر بافندگان جوان گلیم و فرش، افزایش تقاضای دستمزد برای بافت فرش را دارند و همه این عوامل موجب خواهد شد که قیمت فروش گلیم بالا برود و با افزایش قیمت فرش و گلیم از تعداد خریداران نیز کاسته خواهد شد.

منبع: ایسنا

329201