دامداران گیلان منتظر حمایت دولت جدید

مدیر اتحادیه دامداران گیلان با بیان اینکه فشار بر دامداران را کسی رصد نمی‌کند، گفت: ما منتظریم دولت جدید فکری اساسی برای دامداران کند و مسئولینی بر سرکار بیایند که از مشکلات کشاورزی و دامداری مطلع باشند.
تصویر دامداران گیلان منتظر حمایت دولت جدید

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، عباس یوسفی با بیان اینکه دامداران گیلان منتظر حمایت دولت جدید هستند، اظهار کرد: همچنان قیمت خرید شیر از دامداران همان ۴۵۰۰ است و دیدگاهی وجود ندارد که شیر افزایش قیمت پیدا کند.

وی افزود: گویا مسئولین مربوطه منتظرند دامداران دامهایشان را به کشتارگاه بفرستند و بعدا برای حمایت دامداران تصمیم بگیرند و این نوش داروها بعدا دیگر به درد دامدار نمی‌ خورد.

یوسفی با بیان اینکه فشار بر دامداران را کسی رصد نمی‌کند و فقط تمرکزها بر قیمت فروش شیر است ادامه داد: قرار بود شیر لیتری ۶۵۰۰ تومان از دامداران خریداری شود که دستوری در این خصوص به کارخانجات لبنی داده نشده است.

مدیر اتحادیه دامداران گیلان خاطرنشان کرد: ما منتظریم دولت جدید فکری اساسی برای دامداران کند و مسئولینی بر سرکار بیایند که از مشکلات کشاورزی و دامداری مطلع باشند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان حدود ۱۵۰ تن شیر تولید می‌شود و ۴۰ هزار نفر در گیلان به دامداری مشغول هستند اضافه کرد: قیمت کارگری بالا رفته و قیمت کاه گندم نیز اخیرا سه تا چهار برابر شده است و به این ترتیب معضل تهیه علوفه مشکلات جدی برای دامداران ایجاد کرده است.

وی یادآورشد: بحث دارو و درمان دام که همواره نادیده گرفته می‌شود، هزینه های سرسام قیمت تمام شده شیر را برای دامداران بسیار افزایش داده است.

مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: اگر فکری به حال دامدار نشود و معیشت همچنان به سختی بگذرد، دامداری گیلان رو به تعطیلی خواهد رفت.

منبع: ایسنا

328896