تلاش آخرین ورزشکار گیلانی در المپیک توکیو برای کسب مدال

سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی ظهر امروز با رقبای خود برای کسب مدال رقابت می‌کند، سه مسابقه‌ای که اگر سارا بتواند از ویژگی سرعتی بودن خود استفاده کند و زود ریکاوری انجام دهد قطعاً پیروز خواهد بود.
تصویر تلاش آخرین ورزشکار گیلانی در المپیک توکیو برای کسب مدال

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، امروز ظهر مسابقات المپیک توکیو در رشته کاراته و در وزن ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم آغازشده و‌ در اولین روز از این مسابقات آخرین ورزشکار گیلانی سارا بهمنیار بر روی تاتامی می‌رود.

مسابقات کاراته در المپیک توکیو دیشب قرعه‌کشی شده و سارا بهمنیار در گروه یک رقابت‌های کاراته المپیک با سراپ ازچلیک از ترکیه، ون تزویان از چین تایپه و ایوت گورانوا از بلغارستان هم گروه شد.

یکی از تغییرات بزرگ در روند برگزاری مسابقات کاراته گروه‌بندی شدن این رقابت‌ها در المپیک ۲۰۲۰ بوده‌ است، به‌گونه‌ای که ورزشکاران با یکدیگر دیدار و دو نفر اول هر گروه به‌طور ضرب‌دری در نیمه‌نهایی با یکدیگر دیدار می‌کنند‌.

همچنین در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم آنا چرنیشوا رقیب روس و هم‌گروهی بهمنیار نیز حضور داشت که به دلیل مثبت شدن تست کرونا مسابقات المپیک را از دست داد و این گروه با حضور چهار نفر برگزار خواهد شد.

گفتنی است هدایت چرنیشوا از روسیه را حسین روحانی قهرمان و مربی پیشین تیم ملی کاراته کشورمان بر عهده داشته است.

در دیگر گروه نیز آنجلیکا ترولوگا رنکینگ دوم جهان از اکراین و میاهارا رنکینگ چهارم جهان از ژاپن و بتی پلانک از اتریش رنکینگ 6 جهان و رادوا ساید از مصر از قهرمانان و عنوان دارهای قاره افریقا و مولدیر کاراته کای عنوان دار از قزاقستان حضور دارند.

بتینا پلانک از اتریش رقیب پیشین سارا بهمنیار در کسب سهمیه المپیک که موفق به کسب سهمیه از رنکینگ نشده بود با اهدای سهمیه قهرمان قاره ای به عنوان قهرمان قاره اروپا به همراه رادوا ساید قهرمان قاره آفریقا موفق شدند از طریق سهمیه قاره‌ای از سوی فدراسیون کاراته به المپیک صعود کنند.

ایوت گروناوا بلغار و مولدیر قزاق و همچنین آنا چریشنوا روس نیز توانسته بودند از طریق مسابقات کسب سهمیه آزاد پاریس که خرداد برگزار شد جواز حضور در المپیک را کسب کنند.

سراپ ازچلیک ترک و آنجلیکا ترولوگا اکراینی و ون تزویان چین تایپه‌ای و میاهارا ژاپنی و سارا بهمنیار از ایران به ترتیب صاحب رنکینگ‌های یک تا پنجم المپیک توانسته بودند از طریق سیستم رنکینگ به المپیک صعود کنند.

سارا بهمنیار با اینکه چهار نفر اول رنکینگ المپیک هر وزن به المپیک صعود می‌کردند ولی به دلیل قرار داشتن کاراته کای ژاپن و میزبان بودن ژاپن به عنوان نفر چهارم رنکینگ سهمیه المپیک را کسب کرد.

با توجه به گروهی دوره‌ای بودن مسابقات سارا بهمنیار سه مسابقه پیش رو دارد و اگر سارا بتوانند زود ریکاوری انجام بدهد و برای مسابقات بعدیش آماده شود و با توجه به سرعتی بودن بهمنیار اگر بتواند از این ویژگی خودش استفاده کند قطعاً پیروز خواهد بود.

مسابقات کاراته در هر وزن با ۱۰ شرکت‌کننده برگزار خواهد شد که به دو گروه پنج نفره تقسیم می‌شوند، این مسابقات به‌صورت گروهی دوره‌ای برگزار می‌شود و از هر گروه دو نفر اول به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهد کرد.

سپس در مرحله نیمه‌نهایی صعودکنندگان به‌صورت ضربدری بازی خواهند کرد و برنده‌ها به فینال صعود خواهند کرد و بازنده‌ها به مقام سومی مشترک و مدال برنز مشترک خواهند رسید.

سارا بهمنیار در بازی اول ابتدا به مصاف رقیب همیشگی و عنوان دار خود سراپ ازچلیک رنکینگ اول جهان خواهد رفت سپس در بازی دوم به مصاف دیگر رقیب عنوان دار خود و تیریان از چین تایپه و رنکینگ سوم جهان خواهد رفت و در بازی آخر به مصاف گورناوا بلغارستانی رنکینگ 27 جهان خواهد رفت.

پس از قرعه‌کشی و اعلام ترتیب برنامه بازی‌های اوزان مختلف المپیک توکیو ۲۰۲۱ برنامه بازی‌های وزن منفی ۵۵ کیلوگرم به شرح زیر است:

گروه یک بازی اول: سارا بهمنیار - سراپ ازچلیک از ترکیه

بازی دوم: ون تزویان هنگ‌کنگ - سارا بهمنیار

بازی سوم: سارا بهمنیار - ایوت گروناوا از بلغارستان

مسابقات کاراته در المپیک توکیو طی روز‌های ۱۴ الی ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود و سارا بهمنیار پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در وزن منفی ۵۵ برای کسب مدال المپیک روی تاتامی می‌روند.

مسابقات وزن منفی ۵۵ کیلوگرم در روز اول مسابقات از ساعت ۱۷ به‌وقت محلی (۱۲:۳۰به‌وقت ایران) آغاز می‌شود و سارا بهمنیار در این وزن روی تاتامی می‌رود.

منبع: فارس

329361