کردستان

سفری به کردستان(بخش چهارم)؛

پالنگان؛ «بهشت گمشده» در دل کوههای کردستان

روستای زیبای پالنگان یکی از جاهای دیدنی کامیاران در کردستان می باشد که طبیعت بکر و رویایی آن چشمان هر مهمان و گردشگری مسحور خود می کند.

توسط انجمن مردمی تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان؛

مراسم تجلیل از خالد احمدی «گلواخی» نویسنده و محقق کُرد برگزار شد

اعضای انجمن مردمی تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان با حضور در منزل کاک خالد احمدی متخلص به «خالد بگی» ضمن دیدار با وی، به پاس سالها خدمت و فعالیت در حوزه تحقیق و تاریخ کردستان از وی تجلیل و قدردانی کردند.

فیلم مستند «نوروز» به نویسندگی و کارگردانی ادریس دلارامی؛ از فیلمسازان کردستانی بعد از پایان فیلمبرداری در شهرستان سقز اکران خواهد شد.

یادداشت/ سنگ پای قزوین که در ضرب المثل های ایرانیان مظهر پررویی است در برابر دولتمردان وطنی سر تسلیم فرود آورده و طی بیانیه ای رسما از مظهر پررویی کناره گیری نموده و در برابر مردم شرمساری خود را اعلام نموده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان:

150 بسته معیشتی بین طلاب کردستان توزیع شد

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: 150 بسته معیشتی بین طلاب استان کردستان توزیع گردید.

در گفت وگوی پرسون با کارشناس مسایل غرب آسیا مطرح شد(بخش دوم):

ایران و اسرائیل به سمت جنگ می روند؟

کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: صهیونیست ها قصد دارند به جمهوری اسلامی ضربات موثری را وارد کنند لکن اصلا تمایل به ورود به جنگ با آن را ندارند. ایجاد ناامنی دریایی و هدف قرار دادن کشتی های ایرانی نیز در همین راستا تحلیل می شود.

یادداشت میهمان؛

ما و زخم حلبچه

یادداشت/ پنجاه فروند هواپیمای نیروی هوایی عراق که هر یک چهار بمب شیمیایی به وزن پانصد کیلو حاوی گازهای مرگبار سارین ، تابون و خردل داشتند برای اولین بار حلبچه را بمباران شیمیایی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفت وگو با پرسون:

دستورالعملی برای بازگشایی مدارس در کردستان ابلاغ نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در بحث بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس سطح استان کردستان بعد از تعطیلات نوروز، هنوز هیچ دستورالعملی به ما ابلاغ نشده است و کماکان آموزش به روش کنونی ادامه دارد.
یادداشت/یکی از این الگوها و باورهای نوروزی، اعتقاد به خجستگی و فرخندگی همراهی نوروز و شنبه است و بر این اساس ضرب المثل «بعد از سی سال، نوروز به شنبه افتاد».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به اینکه مردم در استان نسبت به کرونا بی تفاوت شده اند احتمال اینکه دو شهر مریوان و سنندج به وضعیتی همانند خوزستان دچار شوند دور از انتظار نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان:

خبرنگاران و رسانه ها در مقابل زمین خواری سکوت نکنند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: از همه اهالی قلم و رسانه درخواست داریم که نسبت به زمین خواری و دست اندازی به عرصه های طبیعی توسط برخی از سودجویان هوشیار باشید و چهره آنان را برای جامعه و مردم افشا سازید.

یادداشت/ بیشتر شوراهای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده و برخی از اعضای این شوراها که توان و صلاحیت لازم را برای این کار ندارند با توجه به اینکه کار عزل و نصب شهردار به آنان سپرده شده با سوء استفاده از این اهرم، بیشتر تلاش خود را صرف امتیاز گیری از شهرداران می کنند.

گزارش پرسون از تکرار یک تراژدی؛

«نوزادانی» که در سقز رها می شوند

بار دومین بار متوالی در طول دو ماه اخیر دومین نوزاد روز گذشته در درب ورودی مسجد«امام غزالی» شهر سقز رها شد.

رئیس سازمان آرامستان‌های سنندج:

درب های آرامستان «بهشت محمدی» بسته خواهد بود

رئیس سازمان آرامستان‌های سنندج گفت: امسال برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا درب های آرمستان بهشت محمدی سنندج در روزهای پنجشنبه و جمعه که بنام «جمعه آخر سال» معروف است، بسته خواهد بود.

سفری به کردستان(بخش سوم)؛

بانه؛ شهر خرید و خاطره

شهر بانه به دلیل قرارگیری در ارتفاعات، میانگین دمای بالایی ندارد و از آب و هوای سرد و معتدل کوهستانی برخوردار است. طبیعت چشم‌نواز و هوای مطلوب منطقه در بهار، این فصل را به بهترین زمان سفر به بانه نبدیل کرده است.

امام جمعه سنندج گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که حافظان واقعی امنیت در کشور هستند بدون هیچ چشم داشتی و با اخلاص و فروتنی تمام به وظیفه ملی و دینی خود عمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

عملکرد نیروهای امنیتی در کشور و کردستان ستودنی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کارآیی و عملکرد نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در مقوله امنیت کشور و استان کردستان قابل تقدیر و ستودنی است.