مدیرکل هواشناسی کردستان در گفتگو با پرسون:

سیزده به دری غبارآلود در انتظار مردم/ کاهش دید افقی در روزهای پنجشنبه و جمعه

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه که روز طبیعت می باشد، شاهد گردوغبار در سطح استان کردستان خواهیم بود. که شدت این گرد و غبار باعث کاهش دید افقی خواهد شد.

تصویر سیزده به دری غبارآلود در انتظار مردم/ کاهش دید افقی در روزهای پنجشنبه و جمعه

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل هواشناسی کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: بررسی داده های هواشناسی نشان می دهد که هوای استان کردستان تا عصر فردا چهارشنبه همچنان ثابت خواهد بود و پدیده خاصی در آن دیده نمی شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: در این مدت زمان تنها پدیده غالب در سطح کردستان وزش باد و افزایش ابر در برخی از ساعات روز می باشد.

صدیقی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از عصر چهارشنبه یک سامانه جدید از شمال غرب وارد کشور خواهد شد که با توجه به وزش باد شدید همراه با این موج، شاهد پدیده گردوغبار در سطح استان کردستان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه این موج در برخی از نقاط استان سبب بارش های پراکنده خواهد شد، عنوان داشت: این سامانه جدید ضعیف می باشد و نمی توان نسبت به بارش ها آن اظهارنظر زیادی داشت.

صدیقی با اشاره به اینکه ورود گردوغبار از عراق و سوریه باعث کاهش کیفیت هوای کردستان خواهد شد، بیان کرد: برهمین اساس روزهای پنجشنبه و جمعه که روز طبیعت می باشد، شاهد گردوغبار در سطح استان کردستان خواهیم بود. که شدت این گردوغبار باعث کاهش دید افقی خواهد شد.

آیین مهر ـ استان کردستان

279356