کردستان

کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: جو بایدن راهبرد امتیازگیری حداکثری و پرداخت حداقلی را دنبال می کند و مترصد این است تا با حفظ ساختار تحریم ها بتواند الگوی برجام را در خصوص سایر مولفه های قدرت جمهوری اسلامی تکرار کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از 165 تن مرغ از کشتارگاه های سطح استان خارج و بین فروشگاه ها و مغازه های سطح استان توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: براساس آخرین اطلاعات، هم اکنون شهرهای قروه، بانه، سقز و دیواندره در بحث کرونا وضعیت نارنجی دارند و در صورتی که شهروندان همچنان نسبت به رعایت پروتکل ها بی تفاوت باشند احتمال قرمز شدن وضعیت کرونا در این مناطق دور از انتظار نیست.

نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) بعنوان «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»  را بسیار بجا و هوشمندانه می دانم .

گزارش پرسون از آشفته بازار خانه؛

«کرونای مسکن» در کمین کردستانی ها

یک روز مسئولان و دولتمردان اعلام می کنند که نظارت ها را بر بازار مسکن به شدت تشدید می کنیم، روز دیگر اعلام می کنند که بر واحدها و مسکن های خالی مالیات اعمال می شود و... ولی هیچ کدام از این سخنان تاکنون عملی نشده است و تنها در حد حرف و وعده باقی مانده است.

با وجود تاکیدات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا و درخواست از مردم برای پرهیز از هرگونه سفر متاسفانه میراث فرهنگی کردستان با انتشار خبری از اسکان 4 هزار مسافر و نیز بازدید 262 هزار و 741 نفر از امکان تاریخی و دیدنی در این استان خبر می دهد.

صاحبخانه ای در شهر بانه به علت عدم تمکن مستاجرش در پرداخت اجاره ماهانه، وسایل زندگی وی  را در کوچه و خیابان ریخت و عملا کم رنگ شدن انسانیت را به رخ مردم کشاند.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد که بیشترین فعالیت سامانه  جدید بارشی در غرب کردستان و در شهرستان های سقز و بانه خواهد بود که تداوم این بارشها سبب سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شهری در این مناطق خواهد شد.

از جاذبه های تاریخی سقز می‌توان به تپه قلعه زیویه، روستای تاریخی ترجان، مسجد دومناره و کاروانسرای تاجوانچی اشاره کرد. مسجد دومناره متعلق به دوران افشاریه است و قدمت قلعه باستانی زیویه  به ۷۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امنیت زیرساخت بسیاری از بسترهای توسعه، اقتصاد، اشتغال و... می باشد، لذا باید نگاه  ما به این مقوله بسیار تخصصی و عملگرا باشد.

یادداشت میهمان؛

سخنی با نامزدهای شورای شهر

یادداشت/ وضعیت درونی برخی از شورای شهرها غیر قابل تحمل و طاقت فرسا شده است و تصمیم سازی و برنامه ریزی آن ها فاقد نظم نهادی است و روزی نبوده است که مردم خبر دستگیری یا عزل تعدادی از اعضای شورای شهر در شهرستان های مختلف را نشنوند

بی تفاوتی های مردم کردستان باعث گردید که در این روزها به تدریج دوباره شاهد اوج گیری کرونا در سطح این استان باشیم.

مردمان شهر مریوان از نژاد «ماد آریایی» هستند که ریشه در اولین اقوام ساکن منطقه دارد و اهالی آن به زبان کردی سورانی صحبت می‌کنند و اغلب پیرو دین اسلام و مذهب سنی شافعی هستند.
مردمان شهر مریوان از نژاد «ماد آریایی» هستند که ریشه در اولین اقوام ساکن منطقه دارد و اهالی آن به زبان کردی سورانی صحبت می‌کنند و اغلب پیرو دین اسلام و مذهب سنی شافعی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد:

غربالگری۲۸۴ نفر در مرز باشماق مریوان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی سه روز گذشته ۲۸۴ نفر در مرز باشماق مریوان توسط امدادگران این جمعیت، مورد غربالگری و تست تشخیص کرونا قرار گرفتند.
فروشگاه ها و مغازه هایی که چک پول داشتند، چک پول های 50 هزار تومانی را به قیمت 55 هزار تومان به مردم می فروختند و همین اهمال کاری سیستم بانکی در کمتر از یک روز باعث گردید که بازار جدیدی به نام بازار «چک پول» در شکل بگیرد.

یادداشت/ در حاشیه این دایره تماشاچی های زیادی داشتیم که بجای گرفتن دستهای رنجور و ناتوان مردم در فکر کرسی های سبز و یا مدیران زیادی داشتیم که بجای تدبیر راه حل ها، به تشدید معضلات پرداختند.

یادداشت/تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.