تبلیغ فرهنگ ابتذال در برنامه «خندوانه»/ بازسازی کلیپ «رقص مردگان» مایکل جکسون؛ توسط رامبد جوان

بازسازی کلیپ موسوم به «رقص مردگان» مایکل جکسون؛ در برنامه و مجموعه «خندوانه» می تواند بدعت تازه ای برای دیگر سازندگان چنین مجموعه هایی باشد.
تصویر تبلیغ فرهنگ ابتذال در برنامه «خندوانه»/ بازسازی کلیپ «رقص مردگان» مایکل جکسون؛ توسط رامبد جوان

به گزارش سایت خبری پرسون، شب گذشته در برنامه «خندوانه» شاهد پخش بخش هایی از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بودیم که این امر برای اولین بار صورت می گرفت و علنا دست اندرکاران این مجموعه طنز با تقلیدی کورکورانه از یک خواننده معلوم الحال که سوابق اخلاقی و رفتاری وی برای همه مبرهن است تا جایی که بخشی از زمان این مجموعه به تبلیغ این خواننده و رقاص سیاه پوست اختصاص یفته بود که تعجب همگان را برانگیخت.

خواننده مذکور که رامبد جوان با کمال افتخار بخشی از یکی از کلیپ های مبتذل و دین ستیزانه وی را بازسازی کرد، شخصیتی داشت که بارها در خود رسانه های غربی به مشکلات اخلاقی، کودک آزاری و... متهم شده بود ولی با کمال تاسف شب گذشته در برنامه «خنداونه»، ملت ایران دیدند که یک تهیه کننده یا سازنده با استفاده از خلاهای نظارتی دست به ساخت کلیپی کاملا شبیه خواننده و رقاص منحرف غربی می زند، خواننده ای که آخرین سال های فعالیت های به ظاهر هنری خود حتی در بین خود خانواده ها و جوامع غربی طرد شده بود ولی با این حال «خندوانه» در غفلت ناظران صداوسیما نام و یاد این فرد را با ساخت کلیپی کاملا شبیه به وی، دوباره زنده کرد و عملا با این کار هم به فرهنگ ایرانی و هم به بدنه دینی و مذهبی توهین کرد.

تقلید کورکورانه «رامبد جوان» از کلیپ این خواننده و رقاص رپ خارجی باعث واکنش بسیاری در جامعه شده است، شاید در نگاه اول ببینده از دیدن این کلیپ ها کاملا شبیه کلیپ اصلی است، احساس شادی کند ولی باید گفت که ساخت این کلیپ توسط عوامل اجرایی برنامه پربیننده ای همانند «خنداونه» به نوعی ریشخند به فرهنگ چندین هزار ساله این مرز و بوم و شعائر دینی و اسلامی است.

رامبد جوان اگر می خواهد که شادی را در این ایام عید به مردم هدیه دهد، چرا از پتانسیل های فرهنگی و ملی خودمان که سابقه تاریخی آنها به هزاران هزار سال می رسد، بهره نمی برد؟!

تقلید کورکورانه و ناشیانه از یک خواننده منحرف غربی که در اواخر عمرش حتی دست به تغییر جنسیت داده بود، خود نوعی توهین به داشته های ملی و دینی این ملت است.

بازسازی کلیپ موسوم به «رقص مردگان» مایکل جکسون؛ در برنامه و مجموعه «خندوانه» می تواند بدعت تازه ای برای دیگر سازندگان چنین مجموعه هایی باشد.

خودباختگی فرهنگی سازندگان مجموعه «خندوانه» و تبلیغ و یادآوری کارها و حرکات زننده خوانندگان غربی و... بی شک در آینده آسیب های فرهنگی بسیاری برای جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان به دنبال خواهد داشت.

عدم واکنش به این قسمت از مجموعه خنداونه می تواند تهیه کنندگان، کارگردانان و... ما را به سمت و سویی ببرد که بی شک به پرتگاهی فرهنگی ختم خواهد شد. لذا شایسته است که ناظران رسانه ملی نگاهشان به سازندگان و تهیه کنندگان مجموعه ها یکسان باشد زیرا پخش دیشب مجموعه « خنداونه» این فکر را در اذهان مخاطبان متبادر ساخت که نظارت ها در رسانه ملی هم سلیقه ای شده است.

و در پایان باید گفت که با نگاهی به سابقه مجموعه «خنداونه» در سال های اخبر به راحتی متوجه می شویم که رامبد جوان و دیگر سازندگان این مجموعه تلویویزنی علاقه خاصی به حرکات و منش این خواننده مبتذل غربی دارند.

غلامرضا آیین مهر

279108

نظرات شما ( 1 نظر )

عمو |
دوشنبه 9 فروردین 140007:35
همین کارارو و همین حرفا رو زدید که الان تلوزیون از بی برنامه گی و بی مخاطبی به اینجا رسیده. البته زیاد هم تعجب نداره چون نزدیک انتخاباته. این گونه رفتار و تنگ نظری ها باعث ظهور امثال ساسی مانکن ها شده. ساسی جوانیه که نطفه اش در این انقلاب کاشته شده. قول میدم الان توی گوشی نویسنده این متن چندین و چند ترانه و عکس به ظاهر برعکسش وجود داره. کالاهتونو بالا بگیرید. و دستتون از توی دماغ دیگران بیرون بکشید.