یادداشت میهمان؛

از وام فرهنگیان چه کسی بیشتر سود می برد؟

یادداشت/کسی نیست به مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یاد آور شود آموزش و پرورش که توان پرداخت حق التدریس های معلمین خود را که از سال گذشته تلمبار شده است، ندارد،  چطور می تواند بیاید و چنین ادعای بزرگی در رسانه ها مطرح کند.

تصویر از وام فرهنگیان چه کسی بیشتر سود می برد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اخیراً آقای گودرز کریمی فر؛ مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مصاحبه‌ای با رسانه ها داشته و مدعی شده در سال ۱۴۰۰ قرار است وام بدون وثیقه برای خرید مسکن و کالا به فرهنگیان پرداخت شود.

«اخبار ۲۰:۳۰ اعلام کرد در سال ۱۴۰۰ فرهنگیان صاحبخانه خواهند شد »

گرچه این دست اخبار برای فرهنگیان تازگی ندارد و فرهنگیان بار‌ها این گونه اخبار را از رسانه ملی و سایر رسانه ها شاهد بوده اند بدون آنکه وامی دریافت کرده باشند.

اما نکته قابل تامل این است که اغلب این اخبار معطوف به آینده است، آینده‌ای که زمان مشخصی ندارد و کلی ابهام برای محقق شدن اش وجود دارد.

مسابقه رسانه‌ای مسئولین آموزش و پرورش برای نشان دادن دغدغه مند بودنشان نسبت به مسائل مالی معلمین در نوع خودش همیشه محل بحث بوده اما این که این بار مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گوی سبقت را ربوده و با اعداد و ارقام نجومی تلویزیون را فتح کرده و در نوع خودش جالب توجه است.

از قدیم گفته اند سنگ بزرگ نشانه نزدن است ارقامی که آقای گودرز کریمی فر بیان می کند با نرخ جمعیتی فرهنگیان خارج از بودجه ای است که در تصور آموزش و پرورش بگنجد، اینکه تیترهای اخبار به سمتی می‌رود که معلمان در سال ۱۴۰۰خانه دار خواهند شد بیشتر به یک شوخی مسخره شبیه است تا واقعیت.

کسی نیست به جناب کریمی فر؛ مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یاد آور شود آموزش و پرورش که توان پرداخت حق التدریسهای معلمین خود را که از سال گذشته تلمبار شده ندارد، چطور می تواند بیاید و چنین ادعای بزرگی در رسانه ها مطرح کند.

شوربختانه بین مسئولین آموزش و پرورش و رسانه ها یک بازی پینگ پنگ راه افتاده که برای هردو برد به همراه می آورد اما این وسط معلمین هستند که همیشه سرشان بی کلاه مانده است.

مسئولین آموزش و پرورش خود را وظیفه شناس و خدوم نشان می‌دهند که از هر فرصتی برای فراهم کردن تسهیلات برای فرهنگیان دریغ نمی کنند رسانه ها هم حسب وظیفه ذاتی خود پیگیر دغدغه های مخاطبان خود هستند اما باید پرسید با تمام اخباری که در خصوص مسائل مالی فرهنگیان منتشر شده است آیا رتبه بندی اجرا شده و یا حق التدریسها پرداخت شده و یا وامی که آقای گودرز کریمی وعده سرخرمن اش را داده پرداخت خواهد شد و یا بسیاری از صحبت هایی که مسئولین در تریبون‌های مختلف رسانه‌ای با آن اشاره کرده اند محقق شده و یا خواهد شد؟

این دست مصاحبه ها بیشتر از آن که به درد معلمان بخورد به درد مدیران می خورد به هر صورت آقای گودرز کریمی فر هم باید در میان اخبار خودی نشان دهد و بگوید کاری کرده کارستان دست و پا زدن های این چنینی در زمان نزدیکی انتخابات همیشه یک معنا می تواند داشته باشد.

سیدوحید حسینی ـ فعال رسانه ای

279155