به مناسبت نیمه شعبان و پیشنهاد رئیس قوه قضائیه؛

30 زندانی امنیتی کُرد آزاد می شوند

به مناسبت نیمه ماه مبارک شعبان و نیز پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئییس قوه قضاییه، 30 زندانی امنیتی کُرد عفو شدند.

تصویر 30 زندانی امنیتی کُرد آزاد می شوند

به گزارش سایت خبری پرسونبه مناسبت نیمه ماه مبارک شعبان و نیز پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئییس قوه قضاییه،30 زندانی امنیتی کُرد اهل کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی مشمول عفو شناخته شدند که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با این آزادی موافقت فرمودند.

این آزادی زندانیان سیاسی و امنیتی کُرد به پیشنهاد علمای اهل سنت به استان های کردستان، آذربایجان نزد رئیس قوه قضائیه مطرح گردید.

در آخرین سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به استان آذربایجان غربیکه چهاردهم اسفندماه سال گذشته انجام گرفته به پیشنهاد امام جمعه اهل سنت شهرستان مهاباد این درخواست مردم کُرد به صورت رسمی نزد رئیس قوه قضائیه مطرح گردید.

در ادامه هشتم فروردین ماه سال جاری که بیش از 1849 زندانی در سراسر کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد عفو قرار گرفتند، این 30 زندانی امنیتی کٌُرد نیز شامل آنها بود.

به گزارش خبرنگار پرسون، یکصد زندانی امنیتی در لیست عفو قرار داشتند که جعمی از این زندانیان سیاسی و امنیتی در حوادث آبان ماه سال 98 در فتنه آن روزها حضور داشتند که 30 زندانی آزاد شده کُرد در رابطه به غائله آبان ماه 98 دستگیر شده بودند.

آیین مهر ـ استان کردستان

279321