رییس پلیس آگاهی کردستان خبر داد:

کشف 77 درصدی سرقت ها/ انهدام 2 باند سازمان یافته سرقت

رییس پلیس آگاهی کردستان گفت: طبق آمار موجود در سال 99 بیش از 77 درصد از سرقت ها در سطح استان کردستان توسط پلیس آگاهی کشف گردیده است که این عدد در مقایسه با سال گذشت. آن ( سال 98) رشد 38 درصدی دارد.

تصویر کشف 77 درصدی سرقت ها/ انهدام 2 باند سازمان یافته سرقت

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سرهنگ عبدالله فاتحی؛ رییس پلیس آگاهی کردستان امروز در اولین نشست خبری سال جدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای طرح نوروزی که 2 روز قبل از سال 1400 در سطح کردستان آغاز گردیده است بیش از 46 مورد سرقت توسط پلیس آگاهی استان کشف شده است.

رییس پلیس آگاهی کردستان گفت: در همین راستا 6 سارق حرفه ای که در قالب 2 باند مشغول انجام جرم بودند دستگیر شدند.

وی اموال کشف شده از این دو باند را مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: همچنین در طول اجرای این طرح سارق خانه باغ در کردستان دستگیر گردید که ارزش اموال مسروقه توسط این سارق یک میلیارد ریال می باشد.

سرهنگ فاتحی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: دستگیری سارقان قطعات خودرو از دیگر عملیات های ما در طول این مدت بوده است که دستگیر شدگان این پرونده به 5 مورد سرقت قطعات خودرو در کردستان اعتراف کرده اند.

رییس پلیس آگاهی کردستان افزود: ارزش این قطعات به سرقت رفته خودرو مبلغی بالغ بر 300 میلیون ریال می باشد.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: طبق آمار موجود در سال 99 بیش از 77 درصد از سرقت ها در سطح استان کردستان توسط پلیس آگاهی کشف گردیده است که این عدد در مقایسه با سال گذشته ( سال 98) رشد 38 درصدی دارد.

رییس پلیس آگاهی کردستان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه سارقان در ایام عید و تعطیلات در کمین منازل خالی می باشند، گفت: از هم استانی ها درخواست داریم که در صورت هرگونه مسافرت زیوآلات و اموال خود را به صندوق امانات بانکها بسپارند تا از دستبرد دزدها در امان باشد.

سولماز خیاطی ـ استان کردستان

279032