کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با پرسون:

وجود 140 هزار دام سبک و سنگین در مریوان/تولید سالیانه 20 هزار تن شیر در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر 20 هزار راس گاو شیری در 225 واحد صنعتی استان کردستان وجود دارند که تولید سالیانه شیر این گاوداری ها بیش از 20 هزار تن می باشد.

زمانی که مسئولان کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از تولید یکصدهزار تن موز در کشور و افزایش تولید آن در سالهای آینده خبر می دهد، چه علتی دارد که قیمت موز در بازار داخلی بیش از 5 برابر گران شود؟!.

رئیس آتش‌نشانی بانه در گفت وگو با پرسون عنوان کرد؛

انفجار کارگاه ساخت مواد محترقه در شهر بانه/ یک کشته و یک مفقودی حاصل انفجار

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بانه گفت: انفجار محل دپو و کارگاه ساخت مواد محترقه در منزلی در شهر بانه یک کشته و یک مفقود برجای گذاشت.

گزارش پرسون از آخرین وضعیت کرونا در کردستان؛

جواب مثبت«کرونا» به بی تفاوتی کردستانی ها/ مرگ 5 شهروند در یک روز

کرونا بسیار سریع به بی تفاوتی مردم کردستان به ویژه شهر سنندج جواب مثبت داد و تنها در یک روز جان 5 کردستانی را گرفت که این آمار در طول زمستان امسال بی سابقه بوده است و مسئولان بهداشتی و درمانی استان از بالا رفتن تعداد تلفات بر اثر این بیماری هراس دارند.

در گفت وگوی پرسون با کارشناس مسایل غرب آسیا مطرح شد(بخش اول):

ایران و اسرائیل به سمت جنگ می روند؟

کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: واقعیت این است که اسرائیل، جمهوری اسلامی و سیاست هایش در منطقه غرب آسیا را تهدیدی راهبردی و موثر برای موجودیت خود قلمداد می کند و ایران نیز حاضر نیست از استراتژی خود در قبال این رژیم عقب نشینی کند.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: در حال حاضر بسیاری از روحانیون و ماموستایان در استان از نظر معیشت در تنگنا قرار دارند ولی با این وجود همچنان وظیفه دینی خود را انجام می دهند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: بیش از یکصد نیروی آتش نشانی در ایستگاه های هشتگانه شهر سنندج در شب چهارشنبه سوری در آماده باش کامل قرار داند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت وگو با پرسون:

مردم در حساس ترین روزها، در برابر بیماری کرونا بی تفاوت شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مردم در حساس ترین روزها، در مقابل بیماری کرونا بی تفاوت شده اند و همین امر زمینه نگرانی مسئولان درمانی و بهداشتی در استان کردستان را فراهم آورده است.

نماینده مردم بیجار درباره حواشی جلسه شورای اداری کردستان عنوان کرد:

ترس از بیان بی تفاوتی ها در حق مردم مانع دعوت من شد

نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: یکی از دلایلی که بنده به جلسه شورای اداری استان کردستان دعوت نشدم جلوگیری از شفاف سازی در خصوص زنجیره فولاد بیجار و بیان بی تفاوتی هایی که در طی چند سال گذشته به مردم شهر بیجار شده بود، می باشد زیرا این امر به مذاق بسیاری مدیران و مسئولان ارشد استان خوش نمی آید.

گزارش پرسون از آخرین وضعیت ثبت نام داوطلبین شورا در کردستان؛

ثبت نام 86 داوطلب انتخابات شوراها/ مشارکت 10 درصدی زنان

بنابر گفته مسئولان تاکنون بیش از 86 نفر با ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا در کردستان آمادگی خود را برای حضور در این انتخابات اعلام کرده اند.

با وجود اینکه مسئولان همواره از وجود ویروس کرونا در جامعه هشدار می دهد بازهم به عینه شاهد پایمال شدن بسیاری از این پروتکل های بهداشتی هستیم که در صورت ادامه این بی تفاوتی ها باید در هفته های آینده شاهد یک فاجعه بزرگ انسانی در استان کردستان به ویژه سنندج باشیم.
امام جمعه سنندج گفت: همه باید در قبال خانواده زندانیان احساس مسئولیت کنیم و اجازه ندهیم که این خانواده ها در بُعد مالی در تنگنا و سختی باشند زیرا اگر این نگاه وجود نداشته باشد، باید منتظر ناهنجاری ها و فساد و جرم در جامعه مان باشیم.

فریدون اسماعیلی؛ دوبلور صداوسیما در گفتگو با پرسون:

خوانندگان و موسیقیدان های کُرد؛ تحول شگرفی در موسیقی ملی ایجاد کردند

بعد از انقلاب نسلی از خوانندگان و موسیقیدان های کُرد به تهران مهاجرت و تحول شگرفی در موسیقی کُردی و حتی فارسی ایجاد کردند. گروه کامکارها و سید جلاالدین محمدیان و شهرام ناظری ازجمله خوانندگانی بودند که در موسیقی کشور درخشان بودند و موسیقی کُردی را از ریتم ثابت و خسته کننده درآوردند.

رئیس سازمان زندان ها با اشاره به فعالیت های دشمن برای جذب افراد و یارگیری برای ضدانقلاب به ویژه در استان های مرزی عنوان کرد: غفلت و کوتاهی ما عملاً دشمن را در عملیات یارگیری موفق خواهد کرد و چه بسا توجه ما به زندانی و خانواده او دشمن را ناکام می گذارد.

کارشناس مسایل سیاسی غرب آسیا در گفتگو با پرسون تاکید کرد؛

ناتوانی عربستان در برابر یمن و عدم پشتیبانی بایدن از جنگ طلبی سعودی ها

دکتر علیرضا تقوی نیا؛ کارشناس مسایل سیاسی غرب آسیا گفت: ناتوانی جدی ارتش عربستان در مقابل ارتش یمن و عدم پشتیبانی دولت بایدن از عملیات های تهاجمی علیه همسایه جنوبی، بن سلمان را بر آن داشته تا ذلت را بپذیرد و دست نیاز به سوی رئیس جمهور ترکیه دراز کند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: دولت در سالهای اخیر وعده های بسیاری برای ایجاد بسترهای توسعه اقتصادی در استان کردستان داده است، ولی هیچ یک از این وعده ها تاکنون عملی نشده است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری 2 روزه به کردستان و سفر به شهرستان های تابعه از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی مطلع گردید و در آخرین ساعت حضور خود در این استان بر مزار شهدای شهر سنندج حضور یافت و در کنار این برنامه با برخی از شهروندان سنندجی دیدار و گفتگو کرد.
نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد:

زیرساخت های تحول اقتصادی مهیاست/ مسئولان فرصت سوزی نکنند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید زمینه های توسعه یافتگی در استان کردستان را هرچه سریعتر مهیا کنیم، زیرا ظرفیت های لازم برای تبدیل این استان به یک منطقه پیشرفته در بُعد اقتصادی فراهم است.

در کاوش های باستان شناسی گسترده ای که در محوطه باستانی زیویه انجام شد، بقایای یک قلعه باشکوه تاریخی از دل خاک بیرون آمد. قلعه ای که به دلیل ارتفاع زیادش نسبت به زمین های مجاور، بر تمام اطرافش احاطه دارد. این محوطه باستانی، یکی از با ارزش ترین آثار برجای مانده از دوران مادها در کشور است. این قلعه به همراه غار کرفتو به عنوان مجموعه ای مستقل و ملی توسط دفتر گردشگری ملی به همین نام نگهداری می شود.