همتی می تواند نسخه های کارسازی برای شرایط کنونی کشور بپیچد

رییس ستاد عبدالناصر همتی در استان کردستان وی را شخصیتی فن سالار، تکنوکرات و علمی معرفی کرد و گفت: او می‌تواند نسخه‌های کارسازی برای شرایط کنونی کشور بپیچد.
تصویر همتی می تواند نسخه های کارسازی برای شرایط کنونی کشور بپیچد

به گزارش سایت خبری پرسون، جلال شریعتی با بیان اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر قرار داریم و به راستی هر کدام از این انتخابات جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارند اظهار کرد: امید است مردم به اهمیت انتخابات به ویژه شوراها و روسای محلی که در توسعه و آینده شهر تاثیر گذار است، بیش از پیش اهمیت دهند.

وی افزود: توانمندی، برنامه و پیشینه نامزدهای انتخاباتی شورا و ریاست جمهوری باید بیش از هر امر دیگری مورد بررسی قرار گیرد، چرا که گاهی شعارهای زیاد به دور از عمل سر داده می‌شود، در حالی که همه نامزدها باید با تجزیه و تحلیل مناسب برآیندی از شعارهای قابل اجرا و نزدیک به واقعیت بر اساس ظرفیت‌های موجود و اعتبارات ارائه دهند.

به گفته رییس ستاد همتی در استان کردستان، انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شرایط حاکم بر کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ از طرفی ایران چند سال است که در تحریم اقتصادی به سر می‌برد و با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند و این شرایط ادامه زندگی را برای شهروندان سخت و آن ها را فاقد برنامه ریزی مشخصی برای تامین آینده خود کرده است.

وی شرایط موجود کشور را نیازمند ثبات ذکر کرد و ادامه داد: بخشی از شرایط حاکم بر جامعه نیز به رویکرد دولتمردان در برابر مسایل بین المللی برمی‌گردد؛ لذا در این شرایط لازم است که همه شهرواندان با تحلیل جامعه از دیدگاه خود، با شناخت درست و برآیند مطلوب از برنامه نامزدهای منتخب در انتخابات شرکت کنند.

شریعتی بیان کرد: دو راه حل بیشتر نداریم؛ ادامه وضع موجود به معنی مقابله کردن و تنش آفرینی و بستن ارتباطات کشور با تمام دنیا، که در نهایت منجر به عدم آسودگی در کشور می‌شود.

به عقیده وی شعار دکتر همتی تحت عنوان "تعامل با دنیا از خانه تا جهان" مرهم درد شرایط کنونی ایران است و اگر این امر محقق شود، آرامش، امنیت خاطر و ثبات ایجاد شده و امکان برنامه ریزی و توسعه نیز فراهم می‌شود؛ امید است با تحقق این شعار در داخل کشور بین جناح ها و افکار و گروه‌های مختلف تعامل و همراهی ایجاد شده و سپس در روابط بین الملل نیز به ثبات و پایداری ارتباط با تمام دنیا برسیم.

شریعتی عنوان کرد: ایران کشوری ثروتمند و غنی از منابع طبیعی، معادن، گردشگری و نفت است و متاسفانه بیش از ۵۰ درصد مردم آن زیر خط فقر هستند، اما این شرایط تا چه وقت باید ادامه داشته باشد؛ ما از انقلاب به وجود آمده در کشور انتظار داشتیم که عدالت، برابری، توسعه، پیشرفت و عزت برای همه ایجاد شود و هنوز منتظر محقق شدن آن هستیم.

وی افزود: امید است که با توجه به تحولاتی که اخیرا در آمریکا ایجاد شد، زمینه مساعد برای حل مشکلات و اختلافات مهیا شود، چرا که تحقق چنین شرایطی بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی دکتر همتی را شخصیتی فن سالار، تکنوکرات و علمی معرفی کرد و افزود: او می‌تواند نسخه‌های کارسازی برای شرایط کنونی کشور بپیچد.

رییس ستاد دکتر همتی در استان کردستان با تاکید بر اینکه اگر حضور مردم پر رنگ باشد امکان اشتباه کم می‌شود، ادامه داد: از مردم انتظار می‌رود علی رغم قرار گرفتن در شرایط نا مناسب معیشتی و دلسردی های موجود در جامعه با حضور در پای صندوق‌عای رأی، انتخاب شایسته داشته باشند.

شریعتی خاطرنشان کرد: مردم باید فارغ از شعارهای انتخاباتی نامزدها، پیشینه، تخصص و توانمندی افراد را مد نظر قرار دهند.

وی یادآور شد: دکتر همتی در رابطه با استان کردستان وعده هایی داده‌اند که امید است در مناظرات آینده مطرح شود، اما با توجه به عملکرد وی در رابطه با مسایل اهل سنت در سیستان و بلوچستان می‌توان گفت که دکتر همتی شخصیتی لیبرال و دارای تعصب مذهبی خاصی نیست، بلکه شخصیتی دانشگاهی است که شایسته سالاری را به قومیت گرایی ترجیح می‌دهد.

منبع: ایسنا

303929