رئیس جهاد کشاورزی خبر داد:

خسارت 6 هزار میلیاردی خشکسالی به کشاورزی کردستان/ افتتاح 100 پروژه در هفته جهاد کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: طبق آخرین برآوردها خشکسالی امسال 6 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی کردستان خسارت وارد کرده است.

تصویر خسارت 6 هزار میلیاردی خشکسالی به کشاورزی کردستان/ افتتاح 100 پروژه در هفته جهاد کشاورزی

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدفرید سپری؛ رئیس جهاد کشاورزی کردستان امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در نشست خبری اظهار داشت: حوزه اقتصادی و تقویت آن یکی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار دولت‌هاست.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس آخرین آمارها بیش از 30 درصد از درآمد مردم کردستان از طریق کشاورزی تامین می‌شود و در طول سال بیش از 3 میلیون تن انواع تولیدات کشاورزی در این استان تامین می‌گردد که بخش اعظمی از آن به دیگر مناطق کشور و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر نگاهی به آمارهای موجود داشته باشیم، کردستان در بحث کشاورزی جزو استانهای برتر کشور است به گونه‌ای که در تولید گندم جایگاه چهارم را در کشور در اختیار داریم.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان افزود: در بحث تولید سیب زمینی، توت فرنگی، نخود، گردو و مرغ نیز کردستان از استانهای برتر قلمداد می‌گردد.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: خوشبختانه کردستان در بحث کشاورزی مدرن و نسبت به دیگر استان‌های کشور پیشتاز است و میانگین آبیاری نوین در این خطه از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه 88 درصد از اراضی کشاورزی در کردستان به صورت دیم می‌باشد، تاکید کرد: امسال برای مبارزه با انواع آفت‌های کشاورزی موفق شده‌ایم در که 420 هزار هکتار از اراضی را سم‌پاشی و... نماییم.

سپری با اشاره به اینکه کردستان قطب اصلی تولید علوفه در کشور است، اظهار داشت: در سال گذشته در بخش کشاورزی بیش از 1900 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 38 هزار طرح پرداخت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: ان شاء الله در هفته جهاد کشاورزی نیز شاهد بهره‌برداری از یکصد پروژه با اعتباری بالغ بر45 میلیارد تومان در سطح استان کردستان خواهیم بود.

این مقام مسئول در ادامه به خسارت خشکسالی در استان کردستان اشاره داشت و افزود: طبق آخرین برآوردها خشکسالی امسال 6 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

304710