یادداشت میهان؛

بایدها و نبایدهای دولت آیت الله رئیسی

یادداشت/ رقابت بین نامزدهای انتخاباتی و جریانهای سیاسی به پایان رسیده و اکنون زمان رفاقت و پرهیز از اختلاف است و ضروریست با همدلی، هم افزایی و تلاش بیشتر برای خدمت بهتر به مردم آماده شد و می‌بایست مسئولان قدر این فرصتها را به خوبی بدانند.

تصویر بایدها و نبایدهای دولت آیت الله رئیسی

سایت خبری پرسون ـ سرانجام انتخابات 28 خرداد برگزار شد و مردم ایران با مشارکت نزدیک به 49 درصد، آیت الله رئیسی را با حدود 18 میلیون رای؛ بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

هر چند این میزان مشارکت پایین ترین مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری کشور است اما با توجه به مشکلات زندگی مردم بویژه در زمینه اقتصادی و معیشتی، سم‌پاشی‌های رسانه‌های معاند و از طرفی شیوع بیماری کرونا و در مقایسه با میزان مشارکت کشورهای مدعی دموکراسی، این میزان مشارکت قابل قبول است و مردم باز با وجود گلایه‌های به حق خود و مشکلات متعدد، میدان‌داری کرده و انقلاب را تنها نگذاشتند.

اما در این میان چند نکته بسیار مهم، که در ادامه به اختصار به بعضی از آنها اشاره می‌شود باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

نخست آنکه دوره رقابت بین نامزدهای انتخاباتی و جریانهای سیاسی به پایان رسیده و اکنون زمان رفاقت و پرهیز از اختلاف است و ضروریست با همدلی، هم افزایی و تلاش بیشتر برای خدمت بهتر به مردم آماده شد و می‌بایست مسئولان قدر این فرصتها را به خوبی بدانند.

انتظارها از آیت الله رئیسی با توجه به کارنامه موفق وی در قوه قضائیه فراوان است و همه منتظرند تا آیت الله رئیسی و دولت وی بار گران زندگی که روی دوش مردم سنگینی می‌کند را سبک کند هرچند با توجه به مشکلات فراوان موجود، این کار سخت به نظر می رسد اما حتما شدنی است.

همه دلسوزان کشور فارغ از اختلاف سلیقه ها، و با دوری از حواشی و از خود گذشتگی باید برای کاهش مشکلات جامعه و توسعه کشور به دولت جدید کمک کنند و قوای دیگر و ارگانهای نظام در این زمینه نقش کلیدی دارند.

آیت الله رئیسی که رقیب خود را فساد، تبعیض و ناکارآمدی اعلام کرده با تشکیل دولت قوی، پاک دست و متعهد هم می تواند خدمات مناسبی را به کشور ارائه دهد و هم با تعامل مناسب قوای دیگر از سرچشمه با فساد (از بالا به پایین) مبارزه کند.

نکته دیگر اینکه توجه ویژه و برنامه ریزی دقیقی برای رفع مشکلات حوزه‌های تولید، مسکن، اشتغال، ازدواج و فرهنگ در دستور کار قرار گیرد و تقویت بنیه اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی، مبارزه با قاچاق کالا و در عین حال، استفاده بهینه از ظرفیت‌های سرشار داخلی در زمینه‌های مختلف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در حوزه تعامل کشور با دیگر کشورهای دنیا نیز باید ارتباط ما بر اساس حفظ عزت و کرامت ایران، توجه بیشتر به منافع ملی، بالا بردن سطح هوشیاری و ارتقای توان چانه‌زنی و قدرت دیپلماسی صورت گیرد.

این موارد مهم مورد اشاره، تحقق نمی یابد مگر با بکارگیری مدیران شایسته، نظارت جدی، رفع مشکلات بصورت زیرساختی، خودباوری و ترجیح دادن منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی.

در آخر باید بدانیم که رفاه نسبی حداقل حقوق مردم شریف و کشور پرظرفیت ایران است و با کاهش مشکلات و گسترش عدالت اجتماعی، ملت بیش از پیش امیدوارتر و دشمنان آنها ناامیدتر شده و دیگر شاهد گلایه‌های مردم و سوءاستفاده بدخواهان ایران اسلامی از این گلایه ها نخواهیم بود.

نویسنده: رسول مرادی؛ کارشناس و فعال رسانه

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

307163