وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با پرسون:

بزرگترین پارک آبی غرب کشور در شهرستان دیواندره افتتاح می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نه تنها در مرکز استان کردستان، بلکه در شهرستان‌هایی همانند دیواندره طرح‌های فرهنگی و گردشگری خوبی برای افتتاح داریم که یکی از این طرح‌ها که امروز افتتاح می شود، بزرگترین پارک آبی غرب کشور در دیواندره خواهد بود.

تصویر بزرگترین پارک آبی غرب کشور در شهرستان دیواندره افتتاح می‌شود

سایت خبری پرسون ـ علی اصغر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: استان کردستان در بحث گردشگری و فرهنگی جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور دارد بنابراین باید از این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با وجود اپیدمی ویروس کرونا در کشور در سال‌های اخیر، بازهم طرح‌های فرهنگی و گردشگری خوبی در سطح کردستان افتتاح و یا در حال انجام است که این امر می‌تواند زمینه توسعه صنعت گردشگری در این استان را دوچندان کند.

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در سفر 2 روزه‌ای که به همراه هیات اعزامی از تهران به کردستان داریم، انشاالله از برخی طرح‌های آماده شده همانند مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان، پل معلق سنندج در پارک آبیدر، زیپ لاین و... بازدید خواهیم داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: از برنامه‌های مهم ما در این سفر دو روزه می توان به پیگیری آخرین وضعیت ثبت جهانی «هورامان» اشاره کرد که با برگزاری یک نشست تخصصی با حضور فعالان فرهنگی و گردشگری در بخش دولتی و خصوصی آخرین وضعیت این طرح مهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مشکلات احتمالی پیش روی آن بهتر شناخته خواهد شد.

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه نه تنها در مرکز استان، بلکه در شهرستان‌هایی همانند دیواندره طرح‌های فرهنگی و گردشگری خوبی برای افتتاح داریم که یکی از این طرح‌ها که امروز افتتاح می شود، بزرگترین پارک آبی غرب کشور در دیواندره خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: همچنین کاخ موزه «خسروآباد» سنندج بعد از مدت‌ها آماده افتتاح شده است که این طرح و مکان فرهنگی نیز در سفر به کردستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مونسان در پایان سخنان خود گفت: جا برای انجام کارهای فرهنگی و گردشگری در غرب کشور به ویژه استان کردستان بسیار زیاد است، بنابراین باید از ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی و خصوصی در این حوزه نهایت استفاده را ببریم.

آیین مهر ـ استان کردستان

311382