پیوند فرهنگی و تبادلات علمی بیشتر سیستان و بلوچستان با تاجیکستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارتباطاتی با کشور تاجیکستان در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی می‌توانیم داشته باشیم تا از راه زمینی به دریا وصل و تبالات اقتصادی را توسعه دهیم و همزمان پیوند فرهنگی و تبادلات علمی هم انجام شود.
تصویر پیوند فرهنگی و تبادلات علمی بیشتر سیستان و بلوچستان با تاجیکستان

به گزارش سایت خبری پرسون، از زاهدان، محمد کرمی در دیدار رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و جوان‌ترین استان کشور با نیروی انسانیِ خلاق و توانمند، دارای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خوب، مردم مومن، انقلابی و جهادی است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ زیربنای توسعه است، افزود: آنچه مهم است فرهنگ بوده که فرهنگ کشور ما دینی هست، انقلاب اسلامی با اجرای فرمان الهی و پیاده کردن اسلام ناب در دنیا به وجود آمد، ادامه حرکت انبیا یک رسالت بسیار سنگین است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر در هر جامعه‌ای فرهنگ اصلاح و درست شود اقتصاد، علم، سیاست و تمام موضوعات قابل حل است؛ ظرفیت‌های فرهنگی خوبی در این استان وجود دارد مانند سایر مجموعه‌های کشور؛ اما کمتر در این استان به آن پرداخته شده که با حمایت‌های انجام شده جای امیدواری وجود دارد.

وی اظهار کرد: در هر مجموعه‌ای که برای مفاخر ساخته یا کنگره‌ای برای آنها برگزار می‌شود مهم این است که از آن طریق انسان‌ها را به خدا نزدیک‌تر کنیم.

کرمی تاکید کرد: خدا هنری به هنرمندان و شاعران به ویژه مفاخر داده که هنر مفاخر تفکر بوده که با آن انسان را به خدا نزدیک می‌کند، این هنر است اگر جوانی قرار هست یعقوب لیث را بشناسد باید هدایت شود، با نگاه توحیدی چنین افرادی مفاخر شده‌اند.تقویت نگاه توحیدی با نگاه مفاخر مهم است باید تلاش کرد از این فرصت استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ارتباطاتی با کشور تاجیکستان در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی می‌توانیم داشته باشیم تا از راه زمینی به دریا وصل و تبالات اقتصادی را توسعه دهیم و همزمان پیوند فرهنگی و تبادلات علمی هم انجام شود.

وی افزود: شرایط فعلی خوب است و امید که از این فرصت مبنی بر برجسته کردن مفاخر به نحو احسن استفاده کنیم.

کرمی ادامه داد: اگر برخی افتخار مفاخر بودن را پیدا کردند با عنایت الهی بوده، باید تلاش کرد این مفاخر را به جوانان بشناسانیم، همچنین سایر مفاخر که در قید حیات بوده باید شناسایی و تجلیل شوند و جوانان را تشویق و ترغیب در این راه کنند چرا که هدف دشمن در جنگ شناختی تسلط بر ذهن جوانان است.

منبع: تسنیم

586989