بوشهر

زمین لرزه امروز ( یکشنبه) تاکنون مرز استانهای بوشهر و فارس - حوالی بندر گناوه را ۱۷ بار به لرزه در آورده است.

معاون اول رییس جمهور ظهر امروز (یکشنبه) در تماسی تلفنی با استاندار بوشهر در جریان آخرین وضعیت مناطق زلزله زده بویژه بندر گناوه قرار گرفت و دستورات لازم برای رسیدگی‌های اولیه و فوری به آسیب دیدگان این حادثه را صادر کرد.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر مرز استان‌های بوشهر و فارس حوالی بند گناوه را لرزاند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: در چهار سال گذشته ۱۰۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال تسهیلات صنایع دستی به صنعتگران این استان پرداخت شد.

با دستور رئیس جمهورصورت گرفت؛

آغاز بهره‌برداری از یک طرح پتروشیمی در بوشهر

در شصت و سومین برنامه افتتاح جهش تولید در آئینی ویدئو کنفرانسی با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه طرح تفکیک C۲پالایشگاه پارسیان سپهر در شهرستان عسلویه استان بوشهر آغاز شد.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس به خاطر مواج بودن دریا خبر داد و گفت: ارتفاع موج در برخی ساعات به ۲ متر می‌رسد.
با قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان جم، شمار شهرستان‌های استان بوشهر در وضیعت قرمز به ۹ شهرستان افزایش یافت.
مدیرپایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف شهرستان کنگان گفت: در بررسی انجام شده در محدوده بافت تاریخی بندر سیراف، سه شی تاریخی فرهنگی از سوی این پایگاه کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: نیروهای این یگان از عملیات تخریب تپه باستانی مشرف به کوه‌های اطراف بندر سیراف جلوگیری کردند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم ‌پزشکی بوشهر اعلام کرد: این مرکز از آغاز طرح سلامت نوروزی (از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری) با انجام یکهزار و ۸۲۷ ماموریت ترافیکی و غیر ترافیکی در این استان به یکهزار و ۸۹۳ مصدوم خدمات رسانی کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر:

ارتفاعات کردلان دشتی همچنان در حال سوختن/ تلاش برای خاموش کردن آتش ادامه دارد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اعلام کرد: با اعزام نیروهای یگان حفاظت به ارتفاعات کردلان در منطقه تنگ شور شهرستان دشتی تلاش برای خاموش کردن آتش ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه رشد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری لازمه ارائه خدمات به گردشگران است، گفت: همچنین باید مولفه کیفیت در احداث و بهره‌برداری از این فضاها و امکانات یکی از اولویت‌ها باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: با پیوستن برخی از ادارات و شهرداری‌های این استان به رویداد "ساعت زمین" روشنایی این مراکز امشب به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر اعلام کرد: مأموران ما موفق شدند با ۳۶ هزار گشت دریایی و مرزی در طول سال گذشته، ۱۹۸ فروند شناور متخلف، ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه و ۵۶ نفر متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.
دادستان بوشهر با اشاره به چهارمین حادثه قتل در شهرستان کنگان گفت: متأسفانه تاکنون ۸نفر در شهرستان کنگان منتسب به یک قاتل به قتل رسیده‌اند و اقدامات لازم برای دستگیری نامبرده در حال انجام است.
دادستان بوشهر با اشاره به شناسایی قاتل ۵عضو یک خانواده در کنگان گفت: قاتل ۵نفر نفر از شهروندان کنگانی شناسایی و عملیات دستگیری از سوی پلیس آغاز شده است.