خروج بوشهر ازحالت پرخطر کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، جم، کنگان و تنگستان از حالت قرمز خیلی پرخطر به نارنجی پرخطر؛ تمام شهرستان‌های استان از حالت پرخطر کرونایی خارج شدند.
تصویر خروج بوشهر ازحالت پرخطر کرونایی

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، سعید کشمیری روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: روند کاهشی گردش ویروس کرونا در استان بوشهر از ۱۳ شهریور ماه با تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های دشتی، دیر، عسلویه، گناوه و دیلم آغاز شد.

وی بیان کرد: براین اساس در زمان حاضر از هر ۱۰۰ مراجعه کننده آزمایش تنها ۲۰ نفر مثبت می‌شود این درحالی است که زمان پیک پنجم این رقم به بیش از ۷۰ نفر نیز در روز می‌رسید.

کشمیری اضافه کرد: همچنین میزان ورودی و بستری بیمارستان‌ها روند کاهشی را طی می‌کند به نحوی که این رقم در ۲۴ ساعت به زیر ۸۰ نفر رسیده است این درحالی است که تا پیش از این میزان ورودی مراکز درمانی استان به روزی ۲۰۰ نفر نیز رسیده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر ورودی بیماران به بیمارستان‌ها در هفته به ۳۵۰ نفر رسیده این درحالی است که تا پیش از این رقم به بیش از هزار نفر در روز نیز رسیده بود.

به گفته کشمیری با کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها و روند کاهشی ابتلا در استان انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده استان بوشهر از حالت نارنجی پرخطر به وضعیت زرد خطر متوسط تغییر رنگ بدهد.

وی تاکید کرد: البته مردم استان باید توجه داشته باشند که این روند شکننده است و کم‌ترین بی توجهی و سهل انگاری در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استان را در وضعیت قرمز خیلی پرخطر قرار می‌دهد.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر مهمترین رویکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرعت بخشی در امر واکسیناسیون و ارتقای سطح ایمنی است که در این مسیر تلاش می‌شود با افزایش شمار مراکز تجمیعی روزانه شمار بیشتری از افراد واکسن دریافت کنند.

کشمیری با اشاره به دستور سردار سلامی فرمانده سپاه کشور در خصوص بسیج تمام امکانات سپاه برای همکاری در خصوص واکسیناسیون افزود: افزون براین وزارت کشور نیز فرمانداری‌ها را موظف کرده تمام امکانات شهرستان‌ها را برای انجام واکسیناسیون بسیج کنند.

وی یادآورشد: در همین راستا قرار است مصلای شهربوشهر نیز برای واکسیناسیون تجهیز شود همچنین در شهرستان‌های دشتتسان و گناوه نیز سالن‌های بیشتری برای واکسیناسیون اختصاص یابد.

کشمیری اضافه کرد: با کمک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکنون ۲۵ هزار نفر از شاغلان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر نوبت اول واکسن خود را دریافت و مابقی نیز به تدریج انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده باید تا یک ماه آینده کل جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان حداقل یک نوبت واکسن خود را دریافت کرده باشند.

کشمیری اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده۵۴۱هزار و ۴۸۶ دُز واکسن تاکنون در این استان تزریق شده که از این شمار ۲۰۸هزار و ۳۷۰نفر هر ۲ نوبت و ۳۳۳هزار و ۱۱۶ نفر تنها یک نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: بر این اساس ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک نوبت و ۲۸.۱ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

منبع:ایرنا

338852