کاهش عوارض ساختمانی در بوشهر

رییس شورای شهر بوشهراعلام کرد: مقرر شد شهرداری لایحه کاهش عوارض را هفته آینده به شورا ارسال کند و به مناسبت هفته دفاع مقدس ما لایحه را که افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ خواهد داشت تصویب خواهیم کرد.
تصویر کاهش عوارض ساختمانی در بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر،جعفر پورکبگانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ورود ما به شورا با توجه به پیک شدید پنجم کرونا در استان که شهروندان ما را دچار مشکل کرده بود مبلغ دو میلیارد تومان جهت درمان بیماران کرونایی تصویب کردیم و همچنین در راه اندازی یک مرکز درمان سرپایی در مدرسه حوزه علمیه الزهرا مشارکت کردیم.

رییس شورای شهر بوشهر اظهار داشت: انتخاب سرپرست و شهردار بندر بوشهر از دیگر اقدامات شورا بود همچنین به مسائل و مشکلات آرامستان جدید بوشهر ورود جدی پیدا کردیم و دو جلسه اختصاصی ویژه آرامستان تشکیل دادیم که خوشبختانه عملیات جاده دسترسی به آرامستان آغاز شد و مشکلات آب و برق نیز تقریباً حل و یک آمبولانس نیز خریداری خواهد شد و در حال برنامه ریزی جهت حل سایر مشکلات آرامستان هستیم.

پورکبگانی خاطرنشان کرد: گذر سرتل به نیروگاه یکی از خروجی‌های مهم شهر بود که مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار استانی آن در حال برگشت خوردن بود که با پیگیریهای که انجام دادیم و با حمایت معاونت محترم عمرانی استاندار این اعتبار باقی ماند و با انتخاب پیمانکار در روزهای آینده تجهیز کارگاه فاز دو این جاده انجام می‌شود.

رییس شورای شهر بوشهر تشکیل سازمان عمران و بهسازی شهرداری را ضروری دانست و گفت: این سازمان می‌تواند نقش مهمی در توسعه و عمران شهری و کاهش هزینه‌ها داشته باشد.

وی با تاکید بر توجه به درآمدهای پایدار در شهرداری گفت: مجموعه کارخانه آسفالت یک سرمایه ارزشمند اما بلااستفاده مانده باید با یک برنامه ریزی و مدیریت صحیح به درآمدزایی برسد و حتی می‌تواند نیازهای سایر شهرداری‌های استان را نیز تأمین کند.

پورکبگانی افزایش ۶۰ برابری عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۰ را یکی از دغدغه‌های جدی شورا دانست و افزود: جلساتی در این زمینه گرفته شده و مقرر شد شهرداری لایحه کاهش عوارض را هفته آینده به شورا ارسال و به مناسبت هفته دفاع مقدس ما لایحه را که افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ خواهد داشت تصویب خواهیم کرد.

رییس شورای شهر بوشهر همچنین برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، توجه به وضعیت پسماند شهر، جمع آوری سگهای بلاصاحب را از دیگر برنامه‌های شورا دانست.

منبع:فارس

350341