آغاز طرح پزشک خانواده از فردا در بوشهر

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع جهت بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از مهر در این استان آغاز می‌شود.
تصویر آغاز طرح پزشک خانواده از فردا در بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار کرد: طرح پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی استان آغاز شده و بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی شهرهای با جمعیت بالای۲۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی ادامه داد: تا پیش از آغاز طرح پزشک خانواده ، بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی برای دریافت خدمات مورد نیاز، تنها به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه می‌کردند که با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده، این بیمه شدگان با ارجاع توسط پزشک خانواده می توانند با هزینه کمتراز خدمات بخش غیر دولتی نیز بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده موجب تشخیص زودرس ، درمان و پیشگیری از دو بیماری دیابت و پرفشاری خون می شود. برای هر یک از بیمه شدگان پزشک عمومی بعنوان پزشک خانواده تعیین شده و بیماران به تشخیص پزشک خانواده، به پزشکان متخصص و فوق تخصص ارجاع می‌شوند.

رمضانی یادآور شد: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع قبل‌تر برای بیمه شدگان صندوق روستایی و شهری زیر۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا شده بود و اکنون برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در پنج شهر بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان شامل بوشهر، برازجان، گناوه، خورموج و کنگان اجرا می شود.

رمضانی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده به ازای هر هزار و۵۰۰ بیمه شده یک پزشک خانواده انتخاب و به این افراد خدمات مرتبط با پزشک عمومی و خدمات مراقبت سلامت ارائه می‌شود و انتظار می رود پزشکان خانواده در مدت ۶ ماه بیماران خود را از نظر دیابت و پرفشاری خون مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

منبع:ایسنا

351387