مطالبات اصلی مردم استان اردبیل، راه آهن، منطقه آزاد و آب آشامیدنی است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تکمیل پروژه راه آهن اردبیل-میانه،راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی و تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها به عنوان مطالبات مردم استان از دولت جدید نام برد.
تصویر مطالبات اصلی مردم استان اردبیل، راه آهن، منطقه آزاد و آب آشامیدنی است

به گزارش سایت خبری پرسون، صدیف بدری روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: با روی کار آمدن دولت جدید امید است مطالبات اصلی مردم استان از دولت تحقق یابد چرا که زیرساخت‌های لازم برای برخی از طرح‌ها فراهم شده و با یک جهش و اراده قوی می‌توان این طرح‌ها را به سرانجام رساند.

وی اظهار کرد:راه آهن اردبیل –میانه در مرحله پایانی قرار گرفته و مقرر بود تا پایان دولت تدبیرو امید تکمیل شود ولی بدلیل حجم پروژه و کمبود اعتبارات لازم افتتاح آن طول کشید که با پیگیری های بعمل آمده تلاش بر این است این پروژه امسال به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اخذ موافقت تامین اعتبار برای اجرای سه مسیر ریلی و جاده‌ای جدید در سطح این استان خبر داد و گفت: در دیدار اخیر با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیرامون پروژه‌های حوزه زیرساخت ارتباطی استان اردبیل، موافقت تامین اعتبار راه‌آهن سراب به اردبیل، راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و بزرگراه سراب به نیر اخذ شد.

بدری همچنین اعلام کرد: پس از دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه دیداری هم با وزیر راه و شهرسازی انجام شده و دستور مقتضی برای پیگیری اخذ اعتبار و اجرای این سه پروژه ارتباطی مهم استان اخذ شد.

وی ادامه داد:تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه و طرح اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان از طریق پارس آباد مغان قطعی است و برای اجرایی شدن آن تلاش می‌شود.

بدری افزود: مطالعات فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام و اجرای آن در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در برنامه کاری قرار دارد.

وی گفت: اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و با ادامه احداث آن تا گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان در واقع کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

نماینده اردبیل در مجلس از اخذ ردیف ملی برای پروژه راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با اتصال راه آهن اردبیل به مغان و رسیدن به مرز ایران و جمهوری آذربایجان در واقع شاهد تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب کشور در استان اردبیل خواهیم بود.

وی با اشاره به راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل گفت: تصویب نهایی این لایحه مطالبه اصلی مردم استان بود که با تایید مصوبه مجلس، قابلیت اجرایی پیدا کرده در حال حاضر زیر ساخت‌های لازم برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری در استان فراهم شده و امید است راه‌اندازی آن در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" به رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه منجر شود.

بدری با بیان اینکه با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری توان صادرات محصولات کشاورزی به میزان سه میلون تن در استان اردبیل افزایش خواهد یافت، افزود: منطقه آزاد تجاری، صنعتی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان اردبیل بوده و با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌ جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری، صنعتی برای استان ‌های مرزی و کمتر توسعه‌ یافته به عنوان یک محرک قوی رشد و توسعه است و امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد پیشرفت استان اردبیل باشیم.

بدری اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که مردم روستاهای منطقه از آن رنج می‌برند نبود راه و آب سالم است که تلاش می‌شود با توزیع قیر رایگان بخشی از مشکلات راه و با احداث مجتمع آبرسانی بخشی از مشکلات آب روستاها برطرف شود.

منبع:ایرنا

328708