حضور ۱۰۲ واحد صنعتی اردبیل در نمایشگاه های داخلی و خارجی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از حضور ۱۰۲ واحد صنعتی اردبیل در نمایشگاه های داخلی و خارجی خبر داد.
تصویر حضور ۱۰۲ واحد صنعتی اردبیل در نمایشگاه های داخلی و خارجی

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، محمد اهلی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل در بازدید از واحد های تولیدی شهر ک صنعتی ۲ اردبیل افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی برنامه‌های متنوعی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط دارد که یکی از آنها حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی می باشد.

وی ادامه داد: این حمایت‌ها در قالب اجاره غرفه یا بازدید از نمایشگاه های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل هدف از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی را نمایش محصولات، استفاده از فرصت‌های زنجیره تامین بازار، برگزاری نشست‌های تجاری رودررو، تبادل اطلاعات ایده‍‌ها و فناوری، نوآوری و بین المللی سازی و همچنین تقویت و توانمندسازی واحدهای صنعتی در حوزه‌های بازار اعلام کرد و افزود: به منظور توانمندسازی واحدهای صنعتی در عرصه تولید و فروش، از حضور ۱۰۲ واحد صنعتی در نمایشگاه های داخلی و خارجی حمایت مالی شد و این نوع حمایت ها همچنان تداوم خواهد یافت.

وی بیان کرد: تلاش می شود با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در این نوع نمایشگاه ها، تجربیات و دانش این واحدها ارتقا یابد.

اهلی به فعالیت بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از مجموع یک هزار و ۳۰۰ قرارداد منعقد شده با سرمایه گذاران تاکنون، بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره برداری از مراجع ذیصلاح شده‌اند و بقیه قراردادها نیز در حال اجرای طرح صنعتی خود هستند.

اهلی میزان سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان را بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: البته اگر این حجم از سرمایه گذاری ها را به قیمت روز محاسبه کنیم اعداد بسیار فراتر از این ارقام خواهد بود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

منبع:ایرنا

330983