یادداشت/ نادر پرستار

مبارزه با فساد وظیفه سنگین شهردار جدید اردبیل

خبرهای منتشر شده در ماه‌های اخیر مبنی‌ بر دستگیری افرادی از مجموعه شهرداری اردبیل نگران‌کننده و جای سکال داشته است.
تصویر مبارزه با فساد وظیفه سنگین شهردار جدید اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، نادر پرستار در یادداشتی نوشت: انتشار چنین اخباری می‌تواند حاصلی بسیار خطرناک و آزاردهنده به نام بی‌اعتمادی عمومی داشته باشد. نفس وجود چنین امری بدون شک همه کارهای عادی و معمولی یک مجموعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ناخودآگاه قدرت تصمیم‌گیری مدیران و خلاقیت عناصر سالم و پاک‌دست درون سیستم را به‌شدت کاهش می‌دهد.

وجود فساد در هر سیستمی، هم وظیفه دستگاه‌های نظارتی را دوچندان می‌کند و هم برای از بین بردن و مقابله با آن همت، شجاعت و استقامت مدیران و دست‌اندرکاران داخل سیستم را طلب می‌کند.

شناسایی مجراهای فساد و مسدود کردن آن‌ها برای برچیدن بساط اش لازم و ضروری است، این امر، کار سهل و آسانی نیست چرا که ممکن است دست‌اندرکاران مربوط برای دستیابی به هدف با موانع و سنگ‌اندازی‌های مختلف مواجه بشوند. امکان تخریب شخصیت وجود دارد، مانع‌تراشی و مقاومت در برابر اقدامات تاثیرگذار، امری طبیعی است ولی وقتی اراده بر ریشه‌کن کردن روشی مذموم در یک مجموعه استوار باشد می‌توان برای رسیدن و دستیابی به هدف امیدوار شد.

اتفاقاتی چون دستگیری در رابطه با فساد، برازنده مجموعه‌ای بزرگی چون شهرداری نبوده و نیست. اقدامات تعدادی محدود را نباید به پای همه خدمت‌گزاران آن نوشت. در شهرداری اردبیل نیروهایی وجود دارند که سال‌ها با تمام وجود در جهت انجام‌وظیفه و تأمین رفاه و آسایش همشهریان تلاش کرده‌اند و بنابراین لازم است با برنامه‌ریزی مناسب و به کار بردن روش‌های معقول و علمی در بازگرداندن اعتماد جامعه به شهرداری اقدام کرد.

می‌گویند همدلی نیازمند اعتماد است و اعتماد با زدودن و ریشه‌کن کردن فساد به دست می‌آید. شهردار جدید اردبیل برای موفقیت در این راه به همراهی همه عوامل شهرداری و مسئولین نیاز دارد. هیچ شکی نیست که در این مسیر نیروهای گریز از مرکز مقاومت و به طرق مختلف ایستادگی نمایند اما چاره‌ای نیست، باید این کار انجام شود و نتیجه آن به‌موقع به اطلاع افکار عمومی برسد.
تجربه ثابت کرده‌است که خیلی‌ها در مناسبت‌های مختلف شعار مبارزه با فساد را داده‌اند اما جریانات منجر به دستگیری‌ها در شهرداری اردبیل یادآور ضرورت تحقق کامل این عمل است.
بدون‌شک محمود صفری شهردار جدید اردبیل باید زدودن آثار فساد را در دستور کار قرار بدهد و این کار را مستمر و خردورزانه ادامه دهد . ان شاءاله

منبع: آذریورد خبر

333869