هفت پروژه گردشگری با اشتغال بیش از ۹۰۰ نفر در خلخال در حال اجراست

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل از در حال اجرا بودن هفت پروژه گردشگری با سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان خلخال خبر داد که بهره ‌برداری از این طرح‌ها برای بیش از ۹۲۸ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
تصویر هفت پروژه گردشگری با اشتغال بیش از ۹۰۰ نفر در خلخال در حال اجراست

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل افزود: این پروژه ها شامل ۲ مهمانپذیر، سه مجتمع گردشگری و یک محوطه گردشگری و یک کمپینگ است.

او افزود: پیشرفت فیزیکی برخی از این پروژه‌ها بالای ۹۰ درصد بوده و برنامه‌ریزی شده تا در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بهره برداری برسند.

فلاحی گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها در کنار رونق صنعت گردشگری زمینه برای توسعه اشتغال در خلخال را نیز فراهم خواهد کرد، به طوری که با افتتاح این طرح‌ها برای ۹۲۸ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.»

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: در تمامی شهرستان‌های استان با حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران شاهد اجرای طرح‌های مختلف گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم که بهره‌برداری از آنها زمینه برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری در استان را فراهم خواهد کرد.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.

منبع: ایرنا

337368