سهمیه واکسن کرونای استان اردبیل افزایش خواهد یافت

استاندار اردبیل از وعده وزیر بهداشت مبنی برتحویل ۶هزار دز واکسن به این استان در طول یک ماه آینده خبر داد
تصویر سهمیه واکسن کرونای استان اردبیل افزایش خواهد یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان با موضوع نحوه توزیع واکسن کرونا اظهار کرد: وزیر بهداشت قول تحویل ۶هزار دز واکسن در طول یک ماه آینده برای استان اردبیل را داد که یک خبر خوب برای مردم استان است.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی‌های لازم برای توزیع ۶هزار دزی که وزیر بهداشت قول داده بود برای یک ماه آینده ترسیم شد و اینکه تاکنون بیش از ۷۰درصد افراد بالای ۶۰ سال واکسینه شده‌اند و ۳۰درصد باقی مانده در یک ماه آینده طبق فراخوان واکسینه می‌شوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: افرادی که قادر به حضور در مراکز بهداشتی و محل‌های تزریق واکسن نیستند با هماهنگی بسیج و خدمات درمانی و سایر عواملی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن فعالیت دارند با مراجعه به درب منزل این افراد، واکسن آنها را تزریق خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای تزریق واکسن استفاده شود، تصریح کرد: ۲۲۰ هزار نفر دانش آموز در استان وجود دارند و اگر ۴۴۰هزار نفر والدین این دانش آموزان را حساب کنیم آمار قابل توجهی از مردم استان را شامل می‌شوند و در آستانه سال تحصیلی والدین این دانش آموزان باید در اولویت تزریق واکسن کوید ـ ۱۹ قرار گیرند.

بهنام جو با بیان اینکه کارگران و عوامل کارخانجات بزرگ و بالای ۲۰۰نفر نیز در اولویت تزریق واکسن قرار دارند، اذعان کرد: برای تزریق واکسن کوید ۱۹ عوامل تزریق به کارخانجات مراجعه خواهند کرد تا افراد شاغل در کارخانجات به راحتی واکسینه شوند و از تراکم جمعیت در مراکز تجمیعی نیز کاسته می‌شود و این کار کمکی بزرگ برای تولید و اقتصاد خواهد بود.

این مسؤول اضافه کرد: ما از تمام ظرفیت‌ها برای تزریق واکسن به همه اقشار جامعه با توجه به افزایش دز آن در استان استفاده خواهیم کرد تا نسبت روند افزایشی مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا کاسته شود.

استاندار اردبیل از مردم خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله اجتماعی، زدن ماسک و احساس مسؤولیت بیشتر نسبت به عدم عادی انگاری را مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر کمک به کادر درمان، شاهد عزادار بودن خانواده‌ها به خاطر از دست دادن عزیزانشان نشوند.

بهنام‌جو گفت: با رعایت پروتکل‌ها شاهد کاهش مراجعین به مراکز درمانی و کاهش بستری‌ها و کاهش مرگ و میر خواهیم بود

منبع: فارس

337190