رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد:

سرعت بیشتر واکسیناسیون در 6 هفته پیش رو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: با ورود واکسن‌های خارجی به کشور و توزیع استانی، روند واکسیناسیون در ۶ هفته آینده سرعت بیشتری می‌یابد.
تصویر سرعت بیشتر واکسیناسیون در 6 هفته پیش رو

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ۱۵ شهریورماه در جریان بازدید از مراکز واکسیناسیون تجمیعی در اردبیل اظهار کرد: با تاکید وزیر بهداشت و تلاش مسئولان واردات واکسن خارجی سرعت بیشتری گرفته و ما نیز ظرفیت تزریق واکسن را از فردا از ۲۰ هزار دوز به بیش از ۳۵ هزار دوز افزایش خواهیم داد تا این فرآیند با قوت ادامه پیدا کند.

وی فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون را به صورت ۲۴ ساعته و با افزایش نیروها در مراکز یادآور شد و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۳۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که عمدتا مربوط به دوز اول و ۲۸ درصد مربوط به دوز دوم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امیدواریم تا اوایل مهرماه بیش از ۸۰ درصد جمعیت واجد شرایط استان در گروه سنی بالای ۱۸ سال واکسینه شده و دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند.

حبیب‌زاده افزود: با آغاز واکسیناسیون دانشجویان و اتمام واکسیناسیون معلمان، شرایط برای بازگشایی مدارس با تصمیم ستاد کرونا مهیاست و انتظار می‌رود با تدابیر لازم به تدریج بازگشایی واحدهای آموزشی را نیز شاهد باشیم.

وی به وضعیت شکننده کرونا در استان و پیشی گرفتن تعداد ترخیصی‌ها نسبت به بستری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ۱۲۰ ترخیصی در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز بیمارستانی به ثبت رسیده و در نقطه مقابل ۹۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا بستری شدند.

حبیب‌زاده بالا بودن مرگ و میرها را همچنان نگران‌کننده توصیف کرد و ادامه داد: ۱۶ نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند که این امر نشان می‌دهد اهالی استان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با توجه به بالا بودن آمار مرگ و میرها در استان‌های همجوار نیز از سفر به استان‌های دیگر به ویژه پذیرش میهمانان از استان‌های همسایه آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خطر ابتلای مادران باردار نیز اشاره کرد و گفت:‌ از زمان شروع پیک پنجم ابتلای زنان باردار بیشتر بوده و این نگرانی‌ها را چندین برابر کرده که امیدواریم با کمک ماماها و مراقبان سلامت، زنان باردار در معرض خطر به سرعت واکسینه شده و در صورت ابتلا به کرونا تحت مراقبت‌های جدی قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همچنان تخت‌های بیمارستانی در استان و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز پر بوده و با حداکثر ظرفیت کار می‌کنند که امیدواریم عموم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کادر درمانی خسته در مهار پیک پنجم کمک کنند تا از این مرحله سخت عبور کنیم.

منبع:ایسنا

337601