اجرای 425 طرح اشتغا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل‌زا در خلخال از سوی بنیاد برکت

مجری طرح‌های بنیاد برکت در شهرستان های خلخال و کوثر از اجرای 425 طرح اشتغا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل‌زا در مناطق محروم روستایی خلخال طی دو سال گذشته خبر داد.
تصویر اجرای 425 طرح اشتغا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل‌زا در خلخال از سوی بنیاد برکت

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، مهرداد اصغری مجری طرح‌های بنیاد برکت در شهرستان های خلخال و کوثر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بنیاد با هداف ایجاد اشتغال پایدارروستایی درحوزه مشاغل خرد و اجتماع محور تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال زای روستایی خلخال قرار داده است .

وی از تلاش برای اجرای ۲۰۰ طرح اشتغال‌زا در مناطق محروم روستایی این شهرستان در سال جاری خبرداد و افزود: امسال با پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی به مجریان ۱۰۰ طرح اشتغال روستایی خلخال در حوزه تولید کشاورزی، تولید پوشاک، دامداری، زنبورداری، پرورش مرغ و ماکیان ۵۰ درصد از اهداف اشتغال زایی سال ۱۴۰۰ در این شهرستان محقق شده است.

اصغری با بیان اینکه خلخال جزو ۲ شهرستان برتر با تنوع شغلی بسیار بالای استان اردبیل است، افزود: برای بهره‌مندی متقاضیان طرح‌های شناسایی شده جدید از تسهیلات بانکی بنیاد برکت در سطح روستاهای خلخال تلاش می‌شود.

مجری طرح‌های بنیاد برکت جنوب استان اردبیل گفت: بنیاد برکت همچنین زمینه صادرات تولیدات مجریان طرح‌ها و افزایش بهره‌وری تولید مجریان طرح‌های اشتغال‌زا را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای با اجرای طرح‌های طرح‌های اشتغال‌زا توسط بنیاد برکت زمینه اشتغال یک هزار نفر در خلخال فراهم شده است، افزود: اجرای طرح اشتغال خانوادگی و ایجاد کارگاه‌های انفرادی در منطقه جنوب استان اردبیل آغاز شده است.

اصغری گفت: در راستای اجرای بهینه این طرح جدید بنیاد برکت، تسهیلات ۱۵۰ میلیون تا هشت میلیارد ریال بصورت قرض‌الحسنه چهار تا ۱۰ درصدی در اختیار متقاضیان طرح‌ها قرار خواهد داد.

این مقام مسئول اظهارکرد: سال گذشته بنیاد برکت استان اردبیل با اجرای بیشترین تعداد طرح‌های اشتغال‌زا موفق به کسب عنوان برتر شعبه‌های استانی این بنیاد در سطح کشور شد.

اصغری افزود: عملکرد بنیاد برکت استان اردبیل در حوزه اشتغال‌زایی مناطق محروم این استان مناسب بوده و این نهاد نقش مثبتی در حل مشکل اشتغال در مناطق محروم روستایی از جمله شهرستان خلخال داشته است.

شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب اردبیل واقع هستند.

منبع:ایرنا

336857