رئیس کل دادگستری استان؛

آزادی 136نفر زندانی مالی از ابتدایی سال جاری در آذربایجان‌غربی

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از آزادی تعداد 136 نفر زندانی مالی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: این تعداد با پرداخت مبلغی بالغ بر سه میلیارد و دویست میلیون تومان کمک بلاعوض از زندان آزاد شده‌اند و تعداد 76 نفر هم با کمک مسنقیم خیرین از بند رها شده اند.
تصویر آزادی 136نفر زندانی مالی از ابتدایی سال جاری در آذربایجان‌غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد دیه استان که در عصرگاه روز سه شنبه 19 مرداد در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه و با حضور برخی مدیران استانی برگزار شد اظهار داشت: همه باید برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومین مالی پای کار بیایند و کمک کنند به این زندانیان و خانواده های آنها که به شدت در مضیقه و مشکل هستند.

وی با اشاره به ایام محرم و پخش خیرات و نذورات مردم در این ایام گفت: بهترین جایی که می‌توان با توجه به شرایط کرونایی این نذورات را استفاده کرد همین بحث آزادی زندانیان مالی هست و آزادی یک زندانی یقینا رضایت اهل بیت علیهم السلام وخداوند متعال هم در این هست.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: دین مبین اسلام سرشار از آموزه‌های نوعدوستانه و دستگیری از نیازمندان هست و چه قدر زیباست که ما هم مروج این فرهنگ اصیل اسلامی باشیم.

وی اضافه کرد باید از ظرفیت رسانه‌ها به خصوص صدا وسیما برای ترویج فرهنگ کمک‌رسانی به آزادی زندانیان استفاده بهینه کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ظرفیت بالای بانوان در کارهای خیریه و امور اجتماعی تشکیل هیات بانوان همیار و یاوران ستاد دیه را خواستار شد تا با فعالیت بانوان بتوان کمکهای مردمی موثری جمع آوری کرد.
عتباتی با بیان اینکه تعداد 300 نفر زندانی مالی در استان داریم که 28 نفر آنها از باب مهریه در زندانند از خیرین و مردم خواست به کمک این زندانیان بشتابند.

وی در پایان صحبتهای خود از آزادی تعداد 136 نفر زندانی مالی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد وگفت: این تعداد با پرداخت مبلغی بالغ بر سه میلیارد و دویست میلیون تومان کمک بلاعوض از زندان آزاد شده‌اند و تعداد 76 نفر هم با کمک مستقیم خیرین از بند رها شده اند.

330970